سیاسی

پیشنهاد اسرائیل برای حل مشکل مرزی با لبنان

روزنامه عبری معاریو نوشت که اسرائیل پیشنهادی به لبنان برای حل مسئله چادر مرزی حزب الله ارائه کرده که شامل توافقی برای تغییر مرزهای زمینی است.

میدل ایست نیوز: روزنامه عبری معاریو روز چهارشنبه نوشت که اسرائیل پیشنهادی به لبنان برای حل مسئله چادر مرزی حزب الله ارائه کرده که شامل توافقی برای تغییر مرزهای زمینی است.

به گزارش «النهار» این خبرها پس از سفر آموس هوکشتاین، فرستاده امریکا به تل آویو و دیدار روز گذشته اش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است.

به نوشته روزنامه معاریو، دولت امریکا معتقد است در این پیشرفت، فرصتی برای پایان ترسیم مرزهای زمینی میان لبنان و اسرائیل، پس از ترسیم مرزهای آبی دو طرف است.

این روزنامه عبری اشاره کرد که کشورهای غربی به لبنان اعلام کرده اند که اسرائیل علیرغم مخالفت های قبلی خود و محدود کردن موضوع به موارد مورد اختلاف، آماده ورود به مذاکرات درباره مرزهای زمینی خود است.

طبق گزارش های اسرائیلی، لبنان پیشنهادی از میانجی ها دریافت کرده مبنی بر اینکه حزب الله چادرهایی را که خارج از خط آبی برپا کرده در ازای برچیدن حصاری که در قسمت شمالی روستای الغجر کشیده شده جمع آوری کند.

لبنان نیز پاسخ داد که هیچ مذاکره ای در مورد روستای الغجر صورت نگرفته و چادرهای برپا شده به 16 نقطه مورد اختلاف در مرز زمینی از جمله نقطه B1 مرتبط است.

لبنان معتقد است که درگیری های سرزمینی شامل مزارع شبعا، کفر شوبا و الغجر می شود، بنابراین حل نشدن این نکات به معنای حل اختلاف نیست و هیچ معامله ای صورت نخواهد گرفت

بیروت تاکید کرده که تعیین مرزهای زمینی ربطی به جمع آوری چادرهای حزب الله ندارد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز گفت: این دو خیمه در خاک لبنان هستند از جامعه بین المللی خواسته می شود تا اسرائیل را مجبور به اجرای قطعنامه 1701 و خروج از این بخش کند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا