خبر اولسیاسی

السیسی: مصر چشم‌اندازی برای خروج سودان از بن بست کنونی دارد

رئیس جمهور مصر در نشست کشورهای همسایه سودان به میزبانی قاهره گفت که چشم اندازی از سوی دولت مصر برای خروج سودان از بن بست کنونی وجود دارد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور مصر در نشست کشورهای همسایه سودان به میزبانی قاهره گفت که وخامت اوضاع سودان، مستلزم توقف فوری عملیات نظامی است.

به گزارش «روسیا الیوم» با ادامه درگیری ها در خارطوم، پایتخت سودان، میان ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور، قاهره روز پنجشنبه میزبان نشست سران کشورهای همسایه سودان، در چارچوب تلاش ها برای حل بحران سودان بود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در این نشست گفت که کشورهای همسایه سودان بیشترین آسیب را از بحران سودان متحمل می‌شوند، بنابراین لازم است اقداماتی متناسب با سایر تلاش ها انجام شود.

وی افزود: چشم اندازی از سوی دولت مصر برای خروج سودان از بن بست کنونی وجود دارد.

السیسی ادامه داد: ابتدا از طرف های درگیر می خواهیم که تشدید تنش ها را متوقف کنند و بدون تاخیر مذاکرات جدی را با هدف آتش بس آغاز کنند. مورد دوم، درخواست از طرف های سودانی برای تسهیل دسترسی به کمک های بشردوستانه و ایجاد کریدورهای امن برای ارسال این کمک ها است. سومین مورد نیز انجام گفت و گوی جامع توسط طرف های سودانی با مشارکت نیروهای سیاسی و مدنی و نمایندگان زنان و جوانان، با هدف آغاز یک روند سیاسی جامع که خواسته های مردم سودان برای امنیت، ثبات و دموکراسی را برآورده کند، است.

السیسی افزود: اما مورد چهارم، ایجاد سازوکار ارتباطی برخاسته از این نشست برای تدوین برنامه عملیاتی اجرایی و برای دستیابی به راه حلی جامع در بحران سودان است، مشروط بر اینکه این سازوکار به دنبال ارتباط مستقیم با طرف های بحران و هماهنگی با چارچوب ها و سازوکارها باشد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا