اقتصادیسیاسی

بانک مرکزی یمن خواستار حمایت فوری ریال توسط امارات شد

بانک مرکزی یمن انصارالله را مسئول وخامت پول ملی دانست و از امارات خواستار مشارکت در حمایت از ریال به شکل فوری شد.

میدل ایست نیوز: بانک مرکزی یمن انصارالله را مسئول وخامت پول ملی دانست و از امارات خواستار مشارکت در حمایت از ریال به شکل فوری شد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» طبق آنچه بانک مرکزی دولت عدن در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد، این موضوع در جریان نشست فوق العاده هیئت مدیره این بانک، برای بررسی تحولات اقتصادی و بازار ارز در برابر ریال یمن صورت گرفت.

بانک مرکزی یمن از پاسخ عربستان به حمایت از مردم یمن در این شرایط سخت قدردانی و ابراز امیدواری کرد که امارات نیز، همانطور که انتظار می رود، به طور موثر و سریع کمک کند.

این بانک انصارالله را به دست داشتن در کارزاری که اقتصاد یمن را هدف قرار می دهد، متهم، و بر لزوم تشدید رویه ها و مجازات عوامل اخلالگر ثبات اقتصادی و معیشت مردم یمن تاکید کرد.

بانک مرکزی یمن اجرای اقدامات تنبیهی و نظارتی تکمیلی را بر اساس قوانین و مقررات جاری تصویب کرد و از شورای رهبری و دولت عدن خواست تا بستر مناسب برای ثبات اقتصادی را فراهم کنند و نیز از تمام طرف ها خواست تا به استقلال بانک مرکزی یمن احترام بگذارند و در امور آن دخالت نکنند.

گفتنی است ارزش ریال یمن در برابر ارزهای خارجی در عدن کاهش قابل توجهی را ثبت کرده و قیمت یک دلار در ماه ژوئیه از مرز 1500 ریال گذشته که نسبت به ماه گذشته 200 ریال افزایش داشته است.

وخامت بازار ارز در یمن به تعلیق صادرات نفت خام برای نهمین ماه متوالی که منبع اصلی ارز در این کشور است نسبت داده می شود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا