سیاسی

دیدار وزرای کویت و بریتانیا با محور همکاری‌های اقتصادی

وزیر امور خارجه کویت با وزیر سرمایه گذاری بریتانیا درباره تقویت روابط دو کشور در بخش های مختلف مالی و سرمایه گذاری گفت و گو کرد.

میدل ایست نیوز: سالم العبدالله وزیر امور خارجه کویت با دومینیک جانسون وزیر سرمایه گذاری بریتانیا درباره تقویت روابط دو کشور در بخش های مختلف مالی و سرمایه گذاری گفت و گو کرد.

و به گزارش خبرگزاری کویت (کونا) این گفت و گو در دیدار روز چهارشنبه دو وزیر در چارچوب سفر رسمی جانسون و هیئت همراهش به کویت صورت گرفت.

در این دیدار، روابط تاریخی و مشارکت راهبردی میان کویت و بریتانیا و راه های تقویت و توسعه آن در بخش های مختلف مالی و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت.

دو وزیر درباره فرصت های آتی و بررسی زمینه های جدید همکاری بین دو کشور در این زمینه و نیز راه هایی برای ایجاد انگیزه های برای تشویق سرمایه گذاران و جذب شرکت های بریتانیایی برای سرمایه گذاری و تجارت خود در کویت گفت و گو کردند.

دو طرف همچنین در مورد سفرها آینده بین دو کشور و طرح هایی که به توافق دو طرف رسیده، گفتگو کردند.

وزرای دو کشور خواسته مشترک خود برای ایجاد سطوح همکاری راهبردی به افق های گسترده تر و فراگیرتر به نفع دو کشور و دو ملت را ابراز کردند.

در چارچوب تحولات منطقه ای و بین المللی نیز، برخی از موضوعات مورد علاقه مشترک به ویژه پیامدهای مثبت توافق عربستان و ایران در امنیت و ثبات منطقه و بهبود اقتصادی آن و پیامدهای بحران اوکراین بر امنیت غذایی و بازارهای جهانی و نیز آخرین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع
کونا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا