اقتصادی

خسارت هنگفت واردات مرغ به تولیدات داخلی عراق

کمیسیون کشاورزی عراق از تصمیم دولت برای اجازه واردات مرغ از کشورهای همسایه انتقاد کرد و گفت که واردات مرغ و تخم مرغ موجب میلیون ها دلار خسارت شده است.

میدل ایست نیوز: کمیسیون کشاورزی عراق از تصمیم دولت برای اجازه واردات مرغ از کشورهای همسایه انتقاد کرد و گفت که واردات مرغ و تخم مرغ موجب میلیون ها دلار خسارت شده است.

به گزارش «شفق نیوز» ابتسام الهلالی عضو کمیسیون کشاورزی و آب پارلمان عراق گفت: تصمیم دولت مبنی بر اجازه به واردات به ویژه مرغ و تخم مرغ موجب شد تا میلیون ها دلار خسارت به صاحبان مرغداری ها وارد شود.

وی افزود: گذرگاه های مرزی با ترکیه و ایران با نادیده گرفتن مصوبه 183 کابینه (عراق) مصوب سال 2022 که شامل تعیین نرخ تعرفه گمرکی 20 درصدی برای حمایت از تولیدات داخلی است، درهای خود را برای ورود صدها کامیون باز کردند.

الهلالی تصریح کرد: بیش از هفت هزار طرح در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ وجود دارد و بیشتر این طرح ها به دلیل تصمیمات نادرست متحمل ضرر شدند. این موضوع معیشت 100 هزار خانواده را که در صنعت مرغداری و تولید تخم مرغ کار می کنند، تهدید می کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی و آب عراق از محمد شیاع السودانی، نخست وزیرو عباس جبر العلیاوی، وزیر کشاورزی عراق خواست تا شخصاً این پرونده را پیگیری کنند و از تولیدات داخلی حمایت کنند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا