سیاسی

هلاکت مسئول انفجار خونین عفرین در منبج

اطلاعات ترکیه هیثم جمعه، عضو یگان‌های مدافع خلق، از گروه‌های وابسته به پ.ک.ک در سوریه را در عملیاتی در منبج به هلاکت رساند.

میدل ایست نیوز: اطلاعات ترکیه هیثم جمعه، عضو یگان‌های مدافع خلق، از گروه‌های وابسته به پ.ک.ک در سوریه را در عملیاتی در منبج (شمال سوریه) به هلاکت رساند.

به گزارش «آناتولی» این تروریست مسئول انفجار یک مخزن سوخت بمب گذاری شده در شهر عفرین بود که منجر به کشته شدن 40 غیرنظامی در سال 2020 شد.

منابع امنیتی ترکیه روز شنبه اعلام کردند که هیثم جمعه به عنوان مسئول کادر اطلاعاتی سازمان پ.ک.ک و گروه های وابسته به آن در منبج فعالیت می کرد.

این منابع اظهار داشتند که این تروریست ملقب به هیثم ابودحام، مسئول وارد کردن تدارکات به مناطق عملیاتی ترکیه از جمله «سپر فرات» با هدف اجرای اقدامات تروریستی از سوی پ.ک.ک در این مناطق بود.

چندی پیش دستگاه اطلاعات ترکیه به اطلاعاتی مبنی بر وزود هیثم جمعه به مرکز شهر منبج دست یافته بود.

اطلاعات ترکیه توانست این تروریست را روز 9 ژوئیه در عملیاتی در مرکز شهر منبج به هلاکت برساند.

منابع امنیتی ترکیه خاطرنشان کردند که تروریست مذکور مسئول انفجارهایی به وسیله 3 موتورسیکلت و دو خودرو در سال 2019 در جرابلس و نیز انفجار مخزن سوخت بمب گذاری شده در بازاری در مرکز شهر عفرین بوده که منجر به کشته شدن 40 غیرنظامی از جمله 11 کودک و مجروحیت 47 تن دیگر در سال 2020 شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا