اقتصادی

تولید روزانه 11.5 میلیون متر مکعب آب شیرین توسط عربستان

عربستان به رکوردی جهانی در تولید آب شیرین به ظرفیت بیش از 11.5 میلیوون متر مکعب در روز دست یافته است.

میدل ایست نیوز: دومین گزارش سالانه پایداری موسسه عمومی شیرین سازی آب های شور عربستان حاکی از آن است که این کشور به رکوردی جهانی در تولید آب شیرین به ظرفیت بیش از 11.5 میلیوون متر مکعب در روز دست یافته است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از روزنامه الاقتصادیه عربستان، این گزارش می گوید که مرکز دولتی شیرین سازی آب های شور عربستان، به نرخ انطباق 100 درصدی با استانداردهای زیست محیطی دست یافته است.

این گزارش تاکید می کند که تولید آب شیرین این موسسه حدود 11.5 میلیون متر مکعب در روز است که مضاف بر تلاش های این مرکز در کاهش انتشارات کربنی به میزان 37 میلیون تن تا پایان سال 2025 است.

این گزارش اشاره می کند که آنچه به دست آمده، بر اساس راه حل ها، اقدامات و روش های ابتکاری اتخاذ شده توسط این موسسه است.

این گزارش همچنین به تلاش های صورت گرفته برای تحقق دست آوردهای بیشتر در زمینه تامین و کیفیت آب، انطباق زیست محیطی، تنوع زیستی، مصرف انرژی، انتشار کربن، تغییرات اقلیمی، واکنش اضطراری، تعلیم و تربیت و تحقیق و توسعه پرداخته است.

این گزارش می افزاید: موسسه مذکور دست آوردهایی در زمینه شیرین سازی آب های شور از طریق تشویق رشد هوشمند و تقویت افق های همکاری با شرکای راهبردی محقق کرده است.

گفتنی است عربستان از کاهش در آب شرب و مورد استفاده انسانی رنج می برد و به دنبال پوشش نیاز های خود از طریق طرح های بزرگ شیرین سازی آب دریا است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا