خبر اولسیاسی

جنگنده‌های F-16 امریکا عازم تنگه هرمز می‌شوند

یک مقام بلندپایه در پنتاگون گفت که ایالات متحده در اواخر هفته جاری برای افزایش امنیت در تنگه هرمز جنگنده‌های F-16 خود را به منطقه اعزام می‌کند.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه در پنتاگون گفت که ایالات متحده در اواخر هفته جاری جنگنده‌های F-16 خود را به منطقه اعزام می‌کند.

به گزارش «الجزیره»، این مقام امریکایی امروز (شنبه 15 ژوئیه) تأکید کرد که این جنگنده‌ها برای تقویت جنگنده‌های A-10 که از هفته پیش در منطقه حضور دارند اعزام می‌شوند.

به گفته این مقام امریکایی قرار است این جنگنده‌ها پوشش هوایی لازم برای کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند را فراهم کنند.

این مقام از این مأموریت به عنوان «اقدامی بازدارنده در برابر ایران» یاد کرده است.

از سال 2019، منطقه تنگه هرمز و آب‌های پیرامون آن شاهد زنجیره‌ای از حملات به کشتی‌های باری به خصوص با شدت گرفتن تنش میان ایران و امریکاست.

یک‌پنجم کشتی‌های حامل نفت و مشتقات نفتی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

همزمان این مقام امریکایی گفت که کشورش در حال بررسی گزینه‌های گوناگون در برابر اقدامات خصمانه رو به افزایش روسیه در آسمان سوریه است.

وی افزود که امریکا به هیچ نحو خاک سوریه را ترک نخواهد کرد و به «مأموریت خود علیه تروریست‌های داعش» در این منطقه ادامه خواهد داد.

در 6 ژوئیه، نیروی هوایی امریکا اعلام کرد که جنگنده‌های روسی به «اقدامات غیر حرفه‌ای و خلاف استانداردهای ایمنی» در آسمان سوریه در حین اجرای یک عملیات علیه تروریسم دست زده‌اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا