اقتصادی

هواپیمایی امارات در پی خرید 165 فروند هواپیمای جدید

رئیس شرکت هواپیمایی امارات از نزدیک شدن این شرکت به امضای قرارداد برای نوسازی ناوگان هوایی خود با 165 فروند از انواع مختلف هواپیما خبر داد.

میدل ایست نیوز: تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات از نزدیک شدن این شرکت به امضای قرارداد برای نوسازی ناوگان هوایی خود با 165 فروند از انواع مختلف هواپیما خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» روزنامه نیوزلند هرالد روز گذشته نوشت: کلارک گفته که هواپیمایی امارات به زودی به حدود 100 تا 150 هواپیما نیاز خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که جایگزینی ناوگان هوایی شامل خرید هواپیماهای ایرباس ای 350 بزرگ و بوئینگ 777 پیش از جایگزینی با هواپیماهای ایرباس ای 380 است که در سال 2023 از رده خارج می شود.

کلارک توضیح داد که هواپیمایی امارات درخواست خرید 115 هواپیمای بوئینگ 777 ایکس را ارائه کرده و قرار بود شرکت سازنده این هواپیماها را سال 2020 تحویل امارات دهد اما برنامه تحویل برای 5 سال به تاخیر افتاد.

وی افزود که همچنین درخواست برای 50 هواپیمای ایرباس ای 350 نیز وجود دارد اما شرکت سازنده اروپایی با مشکل تامین مواجه است.

رئیس هواپیمایی امارات گفت که علیرغم افزایش هزینه های سفر هوایی پس از پاندمی کرونا، اما تقاضا در این حوزه بالاست.

کلارک همچنین اشاره کرد که هواپیمایی امارات بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان است و با ناوگانی متشکل از 259 هواپیما به 140 مقصد پرواز دارد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا