سیاسی

ممنوعیت درخواست اقامت در استانبول تکذیب شد

اداره مهاجرت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوعیت ارائه «درخواست جدید» اقامت در استانبول برای شهروندان خارجی را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: اداره مهاجرت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوعیت ارائه «درخواست جدید» اقامت در تمامی 39 منطقه استان استانبول برای شهروندان خارجی را تکذیب کرد.

به گزارش آناتولی، این بیانیه پس از انتشار برخی اخبار و گزارش ها در شبکه‌های اجتماعی در خصوص ممنوعیت‌ ارائه درخواست جدید اقامت توسط اتباع خارجی برای تمامی 39 منطقه استانبول صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: بررسی‌های دوره‌ای اداره مهاجرت به منظور رعایت نسبت جمعیت اتباع خارجی در استانها، شهرها و مناطق مختلف کشور ادامه دارد. از جمله از سال 2019 ثبت درخواست اقامت جدید برای آن دسته از اتباع سوریه که تحت قانون «حمایت موقت» در ترکیه ساکن هستند، متوقف شده است.

بیانیه مذکور افزوده است: در ژانویه 2021 مناطق فاتح و اسن‌یورت استانبول برای درخواست‌های جدید اجازه اقامت اتباع خارجی بسته شدند. همچنین در نتیجه ارزیابی انجام شده در اکتبر 2022 نیز مناطق باغجیلار، باشاک‌شهیر، باهچه‌لی ائولر، آوجیلار، کوچوک چکمجه، اسنلر، سلطان‌غازی و زیتون‌بورنو نیز به لیست مناطق ممنوعه برای ثبت درخواست جدید اقامت اتباع خارجی افزوده شدند.

گفتنی است، از اول ژوئیه 2022، در مجموع 1169 محله در تمامی ترکیه از جمله 54 محله در استانبول طبق قانون «رعایت نسبت 20 درصدی مهاجران خارجی» برای درخواستهای اقامت جدید بسته شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا