اقتصادیسیاسی

امارات و ژاپن 23 توافق نامه و یادداشت تفاهم امضا کردند

امارات و ژاپن 23 توافق نامه و یادداشت تفاهم در دو بخش دولتی و خصوصی دو کشور امضا کردند.

میدل ایست نیوز: امارات و ژاپن روز دوشنبه 23 توافق نامه و یادداشت تفاهم در دو بخش دولتی و خصوصی دو کشور امضا کردند.

به گزارش «آناتولی» امضای این اسناد مشترک پس از دیدار محمد بن زاید، رئیس امارات و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در ابوظبی صورت گرفت.

کیشیدا سفر خود به امارات را شب گذشته و یک روز پس از پایان سفرش به عربستان آغاز کرد و پیش بینی می شود فردا نیز به قطر برود.

توافق ها و یادداشت های تفاهم امضا شده میان دو کشور شامل زمینه های متعددی است که در راس آن ها انرژی های تجدیدپذیر، بهداشت، فناوری، محیط زیست، حمل و نقل، زیرساخت و صنعت است.

رئیس امارات در دیدار نخست وزیر ژاپن تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک را بررسی و بر اهمیت تقویت گفت وگو و تفاهم و راه حل های دیپلماتیک برای حل بحران ها و همکاری در برابر چالش های مشترک تأکید کرد.

گفتنی است حجم تجارت غیرنفتی میان ژاپن و امارات در سال 2022 به 14.7 میلیارد دلار رسید که از این مقدار، 12 میلیارد دلار سهم واردات امارات از ژاپن، 1.78 میلیارد دلار سهم صادرات امارات به ژاپن و950 میلیون دلار نیز مجموع صادرات مجدد است.

ژاپن از مهم ترین شرکای تجاری امارات در جهان است و امارات نیز در صدر فهرست بزرگترین شرکای تجاری عرب ژاپن با بیش از یک سوم تجارت این کشور است.

عربستان نیز روز گذشته با ژاپن 26 توافقنامه و یادداشت تفاهم مشترک در زمینه های مختلف از جمله انرژی تجدیدپذیر، هوافضا، فناوری و هوش مصنوعی امضا کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا