اقتصادیسیاسی

امضای 9 توافقنامه در مجمع تجاری عربستان و ترکیه

9 توافقنامه مشترک میان عربستان و ترکیه در مجمع تجاری دو کشور شامل بخش های املاک و مستغلات، تکنولوژی و سرمایه انسانی امضا شد.

میدل ایست نیوز: مجمع تجاری عربستان و ترکیه امروز دوشنبه در جده آغاز بکار کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان ضمن اشاره به اینکه روابط با ترکیه طی مرحله گذشته تحکیم یافته، گفت که نشست های متعدد با ترکیه، بر عمق روابط بین دو کشور تاکید می کند.

وی با اشاره به اهتمام عربستان به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی به خصوص از سوی ترکیه، گفت که چشم انداز 2030، گسترش سرمایه گذاری های عربستان در داخل و خارج کشور را دنبال می کند.

الفالح ضمن بیان اینکه ادغام توانایی های بخش خصوصی ترکیه و عربستان، فرصت های بزرگتری را خلق می کند، تصریح کرد که فرصت بزرگ و امیدبخشی در عربستان برای شرکت های بزرگ ترکیه وجود دارد.

وزیر سرمایه گذاری عربستان گفت که به دنبال جذب بیش از 3 تریلیون دلار تا سال 2030 هستیم و بیان کرد که حجم هزینه ها در سال جاری از 170 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت و ما همچنان در آغاز یک روند صعودی هستیم.

وی با اشاره به استراتژی های بلندپروازانه عربستان در بخش معادن، از جذب 390 شرکت ترکیه ای برای سرمایه گذاری در عربستان خبر داد.

الفالح گفت که هزار و 140 شرکت عربستان در ترکیه سرمایه گذار هستند.

در جریان این مجمع، 9 توافقنامه مشترک میان دو کشور شامل بخش های املاک و مستغلات، تکنولوژی و سرمایه انسانی امضا شد.

رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه طی سفری رسمی و در نخستین سفر خود به کشورهای عضو شورای همکاری وارد جده در عربستان شد.

وی قرار است پس از عربستان به قطر و امارات نیز سفر کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا