سیاسی

دستگیری 5 عضو جهاد اسلامی توسط نیروهای امنیتی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که نیروهای امنیتی فلسطین، 5 نفر از اعضای این جنبش را شب گذشته در جنین دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: جنبش جهاد اسلامی روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی فلسطین، 5 نفر از اعضای این جنبش را شب گذشته در جنین دستگیر کردند.

منابعی در جهاد اسلامی به الجزیره گفته اند که دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین عملیات گسترده ای را برای دستگیری اعضای این جنبش در جبع در استان جنین به نام های عید حمامره، محمد علاونه، محمد ملایشه، مؤمن فشافشه و عماد خلیلیه، انجام دادند.

به گزارش «رویترز» اسرائیل برای انجام اقدامات سختگیرانه تر علیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تشکیلات خودگردان فشار می آورد.

اسرائیل یا نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین، که مناطقی از کرانه باختری را به طور محدود اداره می کند، هنوز به خبر دستگیری اعضای جهاد واکنشی نشان نداده اند.

گروه های مسلح تشکیلات خودگردان فلسطین متهم به ناتوانی و عدم انجام اقدامات کافی برای مقابله با اسرائیل هستند.

پس از حملات اخیر اسرائیل به اردوگاه جنین، مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با خشم مردم فلسطین و تجمعاتی از سوی آنان که دو روز به طول انجامید، مواجه شدند.

داود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی گفت که دستگیری های شب گذشته، تعداد کل اعضای دستگیر شده توسط تشکیلات خودگردان را از از زمان یورش به 10 عضو جهاد، افزایش می دهد.

وی افزود که جهاد سعی در آزادی این 10 نفر ازطریق گفت و گو با افراد خردمند در جنبش فتح به ریاست محمود عباس بود.

گفتنی است پس از حمله اسرائیل به اردوگاه جنین که به کشته و زخمی شدن ده ها فلسطینی انجامید، تشکیلات خودگردان نسبت به این اقدام اسرائیل اعتراض کرد و آن را جنایت جنگی خواند اما در عمل نتوانست کاری برای توقف آن انجام دهد.

محمود عباس چند روز پس از حمله اسرائیل، از اردوگاه جنین بازدید کرد و گفت که تعمیر خانه ها و زیرساخت های آسیب دیده آغاز خواهد شد.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا