اقتصادیخبر اولسیاسی

ارتقای سطح روابط قطر و ژاپن به شراکت راهبردی

امیر قطر و نخست وزیر ژاپن از ارتقای سطح روابط بین دو کشور به شراکت راهبردی ابراز خرسندی کردند.

میدل ایست نیوز: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز در دیوان امیری در دوحه میزبان فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن بود.

بر اساس بیانیه دیوان امیری قطر، امیر قطر ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر ژاپن برای روابط بین دو کشور رشد و پیشرفت بیشتر را آرزو کرد.

وی بر اهمیت سفر نخست وزیر ژاپن به دوحه تاکید و اشاره کرد که تداوم این سفرها و دیدارها، هماهنگی و رایزنی دوجانبه در زمینه های مختلف را تقویت می کند.

تمیم بن حمد آل ثانی ضمن ابراز خرسندی از اعلام ارتقای سطح روابط بین دو کشور به شراکت راهبردی، گفت که این مساله به توسعه همکاری در زمینه های دارای اهمیت مشترک کمک می کند.

وی به سطح همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه انرژی و سطح همکاری با شرکت های ژاپنی در قطر اشاره کرد.

از طرفی دیگر نخست وزیر ژاپن از استقبال و خوشامدگویی امیر قطر تقدیر و تشکر کرد و دهمین سال تصدی منصب امیری قطر توسط تمیم بن حمد و پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک بین دو کشور را تبریک گفت.

وی بر اهمیت روابط بین دو کشور و ارتقای آن به بالاترین سطوح تاکید و شراکت ژاپن و قطر در سطوج مختلف را تحسین کرد.

کیشیدا نیز از افزایش سطح شراکت بین دو کشور به شراکت راهبردی برای تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه انرژی، اقتصاد، دفاع، امنیت و تبادل آکادمیک ابراز خرسندی کرد.

روابط و همکاری بین دو کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و انرژی علاوه بر چشم انداز همکاری در بخش های مختلف، بارزترین مسائل منطقه ای و بین المللی و مسائل دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

نخست وزیر ژاپن صبح امروز طی سفری رسمی وارد دوحه شد و مورد استقبال وزیر صنعت و بازرگانی قطر قرار گرفت.

وی در امارات 23 توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه تجارت و سرمایه گذاری و پیش از آن در عربستان 26 توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه های انرژی تجدیدپذیر، هوافضا، فناوری و هوش مصنوعی امضا کرده بود.

منبع
دیوان امیری قطر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا