سیاسی

مقام یمنی: صلح با انصارالله به بن بست رسیده است

هیئت رایزنی و آشتی شورای رهبری ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که تلاش ها برای صلح با انصارالله به بن بست رسیده است.

میدل ایست نیوز: هیئت رایزنی و آشتی شورای رهبری ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که تلاش ها برای صلح با انصارالله به بن بست رسیده است.

به گزارش «آناتولی» به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) این اظهارات در بیانیه ای از سوی محمد الغیثی، رئیس این هیئت، در یک نشست آنلاین بیان شد.

گفتنی است این هیئت توسط شورای رهبری در 7 آوریل 2022 در بیانیه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور وقت یمن که از ریاض صادر شد، برای حمایت از این شورای یمنی در انجام وظایفش و نزدیکی میان اجزای سیاسی و رایزنی در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی معرفی شد.

الغیثی توضیح داد که تلاش های منطقه ای برای برقراری صلح در یمن، به دلیل ناسازگاری انصارالله به بن بست رسیده است.

وی به تشدید اوضاع نظامی و بسیج نیروها توسط انصارالله در جبهه های مختلف، همزمان با وخامت بی سابقه اوضاع اقتصادی و انسانی اشاره کرد.

هیئت رایزنی و آشتی یمن تاکید کرد: ضروری است تا شورای رهبری ریاست جمهوری، دولت و ائتلاف عربی مسئولیت خود را در قبال تشدید اوضاع نظامی توسط انصارالله بر عهده بگیرند.

این هیئت اشاره کرد که انصارالله صلح را بدون قاطعیت و اقدامات بازدارنده در خصوص آنچه اتفاق می افتد، نمی پذیرد.

گفتنی است تا زمان انتشار این خبر، انصارالله یمن هیچ اظهارنظری در رابطه با این موضوع انجام نداده است.

نزدیک به 9 سال است که یمن شاهد جنگ داخلی میان نیروهای وفادار به دولت قانونی، تحت حمایت ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان، و انصارالله است که از سپتامبر 2014 کنترل استان هایی از جمله صنعا، پایتخت این کشور را در دست دارند.

ماه هاست که تلاش های منطقه ای و بین المللی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع در بحران یمن افزاش یافته که شامل سفر هیئت های سعودی و عمانی به صنعا و نیز اقدامات متعدد سازمان ملل برای پیشبرد روند صلح است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا