سیاسی

اردوغان: روابطمان با امارات را به شراکت استراتژیک ارتقا می‌دهیم /بن زاید: تقویت روابط دوجانبه را بررسی کردیم

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با رئیس امارات گفت که روابطمان را از طریق توافقنامه مشترکی که امضا خواهیم کرد، به شراکت استراتژیک ارتقا می دهیم.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که ترکیه روابطش با امارات را به سطح شراکت استراتژیک ارتقا خواهد داد.

به گزارش آناتولی، وی در دیدار با محمد بن زاید، رئیس امارات گفت که روابطمان را از طریق توافقنامه مشترکی که امضا خواهیم کرد، سطح روابطمان را به شراکت استراتژیک ارتقا می دهیم.

اردوغان توضیح داد که از طریق سازوکار شورای استراتژیک ترکیه و امارات، افزایش روابط بین دو طرف به بالاترین سطح تضمین خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه بر تمایل کشورش به تقویت زیرساخت های حقوقی با امارات در زمینه های متعدد از جمله تشویق سرمایه گذاری، امنیت، انرژی تجدیدپذیر و حمل و نقل تاکید کرد.

از طرفی دیگر بن زاید نسبت به دیدار اردوغان در ابوظبی ابراز خرسندی کرد و گفت که با رئیس جمهور ترکیه تقویت روابط دوجانبه و پیشبرد همکاری اقتصادی و توسعه بین امارات و ترکیه رایزنی کرده است.

وی افزود که با رئیس جمهور ترکیه درباره اهمیت تکیه بر تحولات مثبت در منطقه برای حمایت از صلح و ثبات و شکوفایی رایزنی کرده است.

در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به ابوظبی و دیدار با رئیس امارات، دو کشور چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم به ارزش 50 میلیارد دلار امضا کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا