سیاسی

بررسی همکاری‌های حقوقی و قضایی در دیدار وزرای دادگستری ایران و سوریه

وزرای دادگستری ایران و سوریه در خصوص همکاری های مشترک در زمینه فعالیت های حقوقی و قضایی بحث و تبادل نظر کردند.

میدل ایست نیوز: احمد السید، وزیر دادگستری سوریه در دیدار امروز خود با امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری ایران و هیئت همراه وی، در خصوص همکاری های مشترک در زمینه فعالیت های حقوقی و قضایی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار، سازوکار تشکیل کمیته حقوقی مشترک، با هدف دفاع از مسائل مشترک دو کشور در مجامع بین المللی، و محکومیت جنایات انجام شده به ویژه اینکه ایران تجربیات موفقی در محکومیت استکبار امریکا در سطح بین المللی دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دادگستری سوریه بر عمق روابط استراتژیک و تاریخی میان ایران و سوریه که در جریان ایستادگی ایران در کنار سوریه و حمایت از دمشق ظهور یافت، تاکید و به لزوم تشکیل کمیته قانونی مشترک برای حمایت از موضوعات دوجانبه و نیز تقویت تبادل تجارب در فعالیت های حقوقی و برگزاری کارگاه ها و هماهنگی برای برگزاری همایش های بین المللی در این زمینه اشاره کرد.

وی تاکید کرد که اقدامات قهری یکجانبه علیه سوریه و ایران، نقض آشکار و صریح اساسی ترین قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشر است.

وزیر دادگستری سوریه ادامه داد: ما خواستار اعمال قوانین بین المللی و وجود یک عامل بازدارنده حقوقی برای حملات اسرائیل به سوریه هستیم.

وزیر ایرانی نیز ضمن اشاره به رابطه صادقانه و قوی سوریه و ایران، ایستادگی ایران در کنار سوریه در جنگ علیه تروریسم را برخاسته از این روابط متمایز و ریشه دار دانست و به حمایت ایران از بازسازی سوریه تاکید کرد.

رحیمی به نقش وزارتخانه های دادگستری سوریه و ایران در مقابله با امریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: ما در این مرحله با نبردی حقوقی روبرو هستیم و باید به خوبی دفاع کنیم و در مجامع بین المللی، محکومیت جنایات انجام شده در سوریه و کشورهای محور مقاومت را مطالبه کنیم.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی و نظامی ایران و سوریه در سال های جنگ با تروریسم به بالاترین حد خود رسیده، گفت: در سفر امروز، موضوعاتی را که در سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به ویژه در حوزه قضایی مطرح شد، تشکیل کمیته حقوقی مشترک برای مطالبه خسارات تروریسم در سوریه از محافل بین المللی و نیز یادداشت های تفاهم و توافقات دوجانبه امضا شده را بررسی خواهم کرد.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا