سیاسی

دبیرکل شورای همکاری: نیازمند مذاکرات عمیق با ایران هستیم

دبیرکل شورای همکاری گفت که ما تمایل به برگزاری مذاکرات عمیق با ایران در چارچوب منشورهای بین المللی داریم.

میدل ایست نیوز: محمد جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری در گفت وگو با الجزیره، درباره پرونده ها مختلف از جمله انسجام اقتصادی میان کشورهای شورای همکاری، اوضاع سودان و یمن، روابط با ایران و پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین سخن گفت.

وی گفت که پرونده اقتصادی شورای همکاری، بزرگترین و مهم ترین چالش ما است.

وی افزود که برای تکمیل برخی عناصر برای دستیابی به انسجام اقتصادی تلاش می کنیم و شاهد اراده واضحی نزد سران شورای همکاری برای تحقق این هدف هستیم.

البدیوی گفت که همه کشورهای عضو شورای همکاری از عادی سازی روابط بین عربستان و ایران استقبال کردند.

وی توضیح داد که عادی سازی روابط بین تهران و ریاض، به ثبات منطقه کمک می کند، و ما تمایل به برگزاری مذاکرات عمیق با ایران در چارچوب منشورهای بین المللی داریم.

دبیرکل شورای همکاری در بخش دیگری از سخنانش، آمادگی شورای همکاری برای کمک به یمنی ها در حل بحران در صورت داشتن تمایل جدی را اعلام کرد و گفت که علت تداوم این بحران خودداری انصار الله از گفت وگوی جدی است.

وی اشاره کرد که کشورهای عضو شورای همکاری از طرح های اصلاحات در عراق حمایت، و با عراقی ها درباره راه های حمایت از آن رایزنی می کنند.

دبیرکل شورای همکاری درخصوص بحران سودان توضیح داد که کشورهای عضو شورای همکاری خواستار آرامش اوضاع و دوری از وارد کردن مردم به جنگ شدند.

وی افزود که ما از تلاش ها برای آرامش اوضاع در سودان و در راس آن طرح عربستان و امریکا حمایت می کنیم.

دبیرکل شورای همکاری بر لزوم مجوز رسیدن کمک ها به افراد مستحق تاکید کرد.

وی درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت که کشورهای عضو شورای همکاری به برقراری روابط متوازن با همه شرکا اهتمام دارند.

البدیوی ادامه داد که کشورهای عضو شورای همکاری بر لزوم دور ماندن پرونده غلات از جنگ و درگیری تاکید کرده اند و گفت که ما به طور مفصل با روسیه درخصوص اهمیت تمدید توافقنامه غلات رایزنی کرده ایم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا