سیاسی

سوریه تجاوز اسرائیل به نزدیکی دمشق را محکوم کرد

سوریه تجاوز اسرائیل به نقاطی در نزدیکی شهر دمشق را محکوم کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را در محکومیت این تجاوز بر عهده بگیرند.

میدل ایست نیوز: سوریه تجاوز اسرائیل به نقاطی در نزدیکی شهر دمشق را محکوم کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را در محکومیت این تجاوز بر عهده بگیرند و برای وادار کردن اسرائیل به دست کشیدن از این سیاست های جنایتکارانه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه امروز خود گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل بر ادامه جنایات تهاجمی و تروریستی خود اصرار دارند که از ناتوانی خود و ناتوتانی ابزارهای خود (داعش) و (جبهه النصره) را در تضعیف سوریه و مردم آن ابراز کرد.

در این بیانیه نیز آمده است: حدود ساعت دوازده و 25 دقیقه پس از نیمه شب 18-7-2023 دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از جهت شمال جولان اشغالی سوریه ، برخی نقاط حومه دمشق را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن دو سرباز و خسارات مادی شد.

این وزارتخانه همچنین گفت: “این تجاوزات جنایتکار اسرائیل نه تنها تهدیدی برای منفجر کردن منطقه و شعله ور شدن آن است، بلکه تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین المللی است”.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان گفت: “سوریه تجاوز اسرائیل به نقاطی در نزدیکی شهر دمشق را به شدیدترین وجه محکوم می کند و از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می خواهد که مسئولیت خود را در محکومیت تجاوز به عهده گرفته و اقدام فوری برای وادار کردن (اسرائیل)  از این سیاست های جنایتکارانه به دست بکشند”.

در پایان این بیانیه، وزارت امور خارجه سوریه خاطر نشان کرد: سوریه از کشورهای غربی که از (اسرائیل) حمایت می کنند می خواهد که به شورای امنیت اجازه دهند تا وظایف خود را در حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام دهد.

در حدود 45 دقیقه بامداد چهارشنبه (19 ژوئیه) اسرائیل از سمت شمال جولان مناطق اطراف دمشق را هدف بمباران موشکی قرار داد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا