اقتصادیسیاسی

استقبال عراق از همکاری با شرکت‌های نفتی عربستان

وزیر نفت عراق در دیدار هیئت بلندپایه وزارت انرژی عربستان، بر استقبال بغداد از همکاری، مشارکت و سرمایه گذاری عربستان در توسعه بخش نفت و انرژی عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق در دیدار هیئت بلندپایه وزارت انرژی عربستان، بر استقبال بغداد از همکاری، مشارکت و سرمایه گذاری عربستان در توسعه بخش نفت و انرژی عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق روز چهارشنبه در بغداد از هیئتی بلند پایه متشکل از مقامات وزارت انرژی عربستان و شرکت آرامکو استقبال کرد.

وی در این دیدار بر تمایل دولت و وزارت نفت عراق به تقویت فرصت های همکاری دوجانبه میان عراق و عربستان تمامی زمینه ها از جمله حوزه نفت و انرژی تاکید کرد.

عبدالغنی گفت که این دیدار، تکمیل کننده نتایج سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به عربستان و تسریع در اجرای طرح های مشترک است.

وی به روابط متمایز دو کشور و نیز استقبال عراق از شرکت های عربستانی برای سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه میادین نفتی و گازی و نیز زیرساخت های عراق اشاره کرد.

محمد بن عبدالرحمن البراهیم، دستیار وزیر انرژی عربستان در امور نفت و گاز نیز ضمن تمایل کشورش در ایجاد تعدادی از طرح های همکاری دوجانبه میان دو کشور در بخش نفت و انرژی را ابراز کرد.

وی گفت که هیئت عربستانی مذاکراتی با مقامات وزارت نفت عراق انجام داده و برخی از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و نقاط اکتشاف را بررسی کرده است.

علی معارج، دیگر نماینده وزارت انرژی عربستان نیز گفت که هیئت سعودی در جریان نقشه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز قرار گرفته است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا