اجتماعیاقتصادی

افزایش تمایل جوانان عرب به راه‌اندازی کسب و کارهای شخصی

نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط یک شرکت اماراتی نشان می دهد که راه اندازی کسب و کار شخصی به یکی از اصلی ترین اهداف جوانان عرب تبدیل شده است.

میدل ایست نیوز: نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط یک شرکت اماراتی نشان می دهد که راه اندازی کسب و کار شخصی به یکی از اصلی ترین اهداف جوانان عرب تبدیل شده است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» طبق این نظرسنجی که شرکت اماراتی «اصداء» آن را تهیه کرده، 42 درصد از مردان و زنان جوان عرب تمایل دارند در پنج سال آینده کسب و کار خود را راه اندازی کنند. این تمایل در کشورهای شورای همکاری 53 درصد است.

طبق این نظرسنجی گرایش جوانان در کشورهای شرق مدیترانه به سمت مشاغل خصوصی 39 درصد و در شمال آفریقا 37 درصد است.

این آمار نشان دهنده اشتیاق رو به رشد برای کارآفرینی و تمایل جوانان به کار در بخش خصوصی به جای مشاغل دولتی است.

طبق این نظرسنجی، جوانان کشورهای شورای همکاری نسبت به راه اندازی کسب و کار خود خوشبین تر بودند؛ چراکه 58 درصد از آنان گفتند که راه اندازی یک کسب و کار در کشورشان بسیار آسان یا نسبتاً آسان است.

همچنین 79 درصد از جوانان کشورهای شرق مدیترانه و 73 درصد از جوانان شمال آفریقا اظهار داشتند که این امر در کشورهای آنها بسیار دشوار و تا حدودی دشوار است.

15 درصد از جوانان شرکت کننده در این نظرسنجی نیز گفتند که می خواهند کار خود را در بخش فناوری راه اندازی کنند.

پس از آن بخش تجارت الکترونیک 13 درصد، حوزه ابتکاری 11 درصد، تولید 11 درصد، املاک 10 درصد، رستوران ها و خدمات غذایی 9 درصد و بخش های خرده فروشی، مهمان داری و آموزش هر کدام 7 درصد است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا