اقتصادیخبر اولسیاسی

بیانیه بانک مرکزی عراق درباره محرومیت 14 بانک عراقی از معاملات دلاری

بانک مرکزی عراق بیانیه ای درخصوص محرومیت برخی از بانک های این کشور از معامله با دلار صادر کرد.

میدل ایست نیوز: بانک مرکزی عراق بیانیه ای درخصوص محرومیت برخی از بانک های این کشور از معامله با دلار صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) این تصمیم بانک مرکزی عراق در پی بررسی حواله های بانکی مربوط به سال گذشته و پیش از اجرای پلتفرم الکترونیکی و تشکیل دولت فعلی است.

بانک مرکزی عراق در بیانیه خود آورده: بانک های محروم از معامله با دلار امریکا، از آزادی کامل در معامله با دینار عراق در خدمات مختلف سیستم بانکی عراق و نیز حق معاملات بین المللی با ارزهای غیر از دلار امریکا برخوردارند.

در این بیانیه آمده است: اجرای پلتفرم الکترونیکی، امنیت و صحت تراکنش های بانکی برای نقل و انتقالات خارجی را در تمامی ابعاد آن با رعایت استانداردهای بین المللی و قوانین مربوط به پول شویی و تأمین مالی تروریسم تضمین می کند و فدرال رزرو و وزارت خازنه داری امریکا نیز عملکرد این پلتفرم را ستوده اند.

این بیانیه می افزاید: بانک هایی که از معامله با دلار محروم شده اند، درخواست های آنها تنها 8 درصد از مجموع نقل و انتقالات های خارجی را تشکیل می دهد.

بانک مرکزی عراق همچنین اعلام کرد: نرخ ارز اعلام شده در بازار بر اساس دلار نقدی است که بانک مرکزی عراق برای پوشش درخواست شهروندان برای سفر و سایر موارد ارائه می کند.

بانک مرکزی عراق نامه ای را به بانک ها و مؤسسات مالی غیربانکی دارای مجوز این کشور ارسال کرده که در آن اسامی بانک های محروم شده از معامله با دلار درج شده است.

پیش از این روزنامه وال استریت جورنال به نقل از مقامات امریکایی خبر داد که این کشور 14 بانک عراقی را از انجام معاملات دلاری محروم کرده است.

بر اساس این گزارش، این تحریم ها در چارچوب نظارت بر روند انتقال دلار به ایران و به اتهام مشارکت این بانک ها در عملیات پول شویی اعمال شده است.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا