سیاسی

رئیس جمهور عراق اهانت به کتاب خدا و پرچم عراق را به شدت محکوم کرد

رئیس جمهور عراق با محکوم کردن شدید رفتار غیر مسئولانه اهانت به کتاب خدا و پرچم عراق، از بی عملی دولت سوئد در احترام به عقاید و مقدسات ابراز شگفتی کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق با محکوم کردن شدید رفتار غیر مسئولانه اهانت به کتاب خدا و پرچم عراق، از بی عملی دولت سوئد در احترام به عقاید و مقدسات ابراز شگفتی کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، رشید از این که مقامات سوئدی موضع مورد انتظار از کشوری که به اعتقادات و مقدسات احترام می گذارد را اتخاذ نکردند، ابراز تعجب کرد.

این بیانیه افزوده: این همان چیزی است که مشکل را به سمت پیچیدگی بیشتری سوق می دهد و احساس خشم بر می انگیزد.

در این بیانیه آمده: رئیس جمهور عراق در راستای احترام به احساسات مسلمانان و جلوگیری از این رفتار انحرافی، خواستار هشدار مستقیم و از طریق مجاری دیپلماتیک به مقامات سوئد است.

وی مجدداً تأکید کرده که سوئد باید به طور مسئولانه در نظر بگیرد که چه اتفاقی می افتد و چه چیزی مانع از نقض حقوق مسلمانان در تمام قاره ها در احترام به مقدسات آنها می شود.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور عراق از حق اعتراض مسالمت آمیز و آگاهانه به چنین رفتاری، با در نظر گرفتن احترام به مسئولیت های کشور در حفظ آداب دیپلماتیک و پایبندی به هنجارها و قوانین بین المللی حمایت می کند.

پیش از این، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد.

بر اساس بیانیه رسمی صادره از دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی به وزارت خارجه این کشور دستور داد که کاردار عراق در استکهلم را به کشور احضار کند و از سفیر سوئد در بغداد بخواهد که خاک عراق را ترک کند.

این بیانیه افزوده که این تصمیم در پی تکرار مجوز دولت سوئد به آتش زدن قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی و آتش زدن پرچم عراق گرفته شده است.

همزمان وزارت خارجه عراق اعلام کرد که اقدامات لازم برای اجرای این دستور نخست وزیر عراق انجام شده است.

دقایقی پیش «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، در اقدامی تحریک برانگیز با حمایت پلیس سوئد، به یک نسخه قرآن اهانت و پرچم عراق و تصویر رهبر ایران را آتش زد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا