سیاسی

امارات کاردار سوئد در ابوظبی را احضار کرد

وزارت خارجه امارات، کاردار سفارت سوئد در ابوظبی را احضار کرد و یادداشت اعتراض رسمی نسبت به تداوم تعرض و اهانت به قرآن از سوی افراد تندرو در سوئد به او تحویل داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امارات، کاردار سفارت سوئد در ابوظبی را احضار کرد و یادداشت اعتراض رسمی نسبت به تداوم تعرض و اهانت به قرآن از سوی افراد تندرو در سوئد به او تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، امارات تداوم مجوز سوئد برای اقدامات این چنین و فرار از مسئولیت بین المللی و عدم احترام به ارزش های اجتماعی را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات بر اهمیت نظارت بر گفتمان نفرت و نژادپرستی که تاثیر منفی بر تحقق صلح و امنیت می گذارد تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات بر مخالفت با استفاده از آزادی بیان به عنوان توجیهی برای این چنین اقدامات شنیعی تاکید شد.

وزارت خارجه امارات بر مخالفت دائم با همه اقدامات با هدف ناامنی و بی ثباتی که با ارزش ها و اصول انسانی و اخلاقی در تعارض است، تاکید و اشاره کرد که نفرت و افراط گرایی با تلاش های بین المللی با هدف گسترش ارزش های مسامحه و همزیستی مسالمت آمیز و صلح میان ملت ها در تعارض است.

وزارت خارجه امارات بر اهمیت احترام به نمادهای دینی و مقدسات و دوری از تحریک و قطب بندی در زمانی که جهان به تلاش مشترک برای حمایت از اصول جهانی مسامحه و همزیستی مسالمت آمیز نیاز دارد تاکید کرد.

وزارت خارجه امارات تاکید کرد که مجوز مکرر برای اقدامات توهین آمیز و نفرت و افراط گرایی که منجر به درگیری و تشدید و تکرار آن در جهان می شود، با عرف و قوانین بین المللی که مانع تعرض و اهانت به ادیان، کتب و نمادهای مقدس می شود، در تعارض است.

منبع
خبرگزاری رسمی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا