سیاسی

بیانیه شدید اللحن مصر در محکومیت اهانت به قرآن کریم

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای با شدیدترین عبارات مجوز مقامات سوئد به تکرار اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه مصر روز جمعه در بیانیه ای با شدیدترین عبارات مجوز مقامات سوئد به تکرار اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» مصر نگرانی عمیق خود در مورد تکرار حوادث مکرر اهانت به ادیان، گسترش پدیده اسلام هراسی و افزایش سخنان نفرت پراکنانه در بسیاری از کشورها که پیامدهای جدی و تأثیرگذاری بر امنیت و ثبات جوامع و برخورداری از حقوق بشر دارد را ابراز کرد.

وزارت خارجه مصر بر لزوم پذیرفتن مسئولیت دولت ها در مقابله با این جنایات، جلوگیری از تکرار آن و محاکمه عاملان آن و نیز اهمیت احترام کشورها به تعهدات بین المللی خود برای ترویج همزیستی مسالمت آمیز، هماهنگی اجتماعی و گسترش فرهنگ مدارا و پذیرش دیگران تاکید کرد.

وزارت خارجه مصر اظهار داشت که این موضوع، چالشی آشکار است که از چارچوب های آزادی بیان فراتر رفته و احساسات میلیون ها مسلمان در سراسر جهان را برانگیخته و مقدسات آنان را زیر پا گذاشته است.

روز گذشته، «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، در اقدامی تحریک برانگیز با حمایت پلیس سوئد، به یک نسخه قرآن اهانت و پرچم عراق را آتش زد.

در پی این اقدام، موجی از نارضایتی جهان اسلام را درنوردید و کشورهای اسلامی با انتشار بیانیه هایی یا احضار سفیر سوئد اعتراض خود را به این اقدام ابراز کردند.

در همین راستا، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد.

بر اساس بیانیه رسمی صادره از دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی به وزارت خارجه این کشور دستور داد که کاردار عراق در استکهلم را به کشور احضار کند و از سفیر سوئد در بغداد بخواهد که خاک عراق را ترک کند.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا