خبر اولسیاسی

اردوغان: امیدوارم دیدار با نتانیاهو آغاز مرحله بسیار بهتری در روابط با اسرائیل باشد

رئیس جمهور ترکیه گفت که با نخست وزیر اسرائیل در اواخر ژوئیه دیدار و به زودی به لیبی سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اواخر ژوئیه دیدار و به زودی به لیبی سفر خواهد کرد.

به گزارش «آناتولی» این موضوع امروز (جمعه 21 ژوئیه) در اظهارات اردوغان در هنگام بازگشت از سفرش به عربستان، قطر، امارات و قبرس و در مصاحبه با خبرنگاران در هواپیما بیان شد.

اردوغان گفت: اولین دیدار خود را با نتانیاهو را انجام خواهم داد و امیدوارم این گام آغاز مرحله بسیار بهتری در روابط ترکیه و اسرائیل باشد.

وی افزود: توسعه روابط ما با مصر، توان اقتصادی ما را ارتقا می دهد. من به لیبی خواهم رفت و ممکن است این سفر شامل برخی از کشورهای شمال آفریقا نیز باشد.

پیش از این آنکارا اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در 25 ژوئیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در 28 ژوئیه به آنکارا سفر خواهند کرد.

اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفر محمود عباس و نتانیاهو به آنکارا در پاسخ به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انجام می شود.

وی همچنین درباره قرارداد غلات اظهار داشت: من مطمئن هستم که با گفت و گو در مورد جزئیات این قرارداد با ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) می توانیم تمدید آن را تضمین کنیم و غرب باید در چارچوب خواسته های رئیس جمهور روسیه عمل کند.

وی افزود: ابتدا با پوتین تماس تلفنی خواهم داشت و اگر وی در ماه اوت به ترکیه سفر کند، در مورد قرارداد غلات به طور مفصل با او گفت و گو خواهم کرد و مطمئن هستم که تمدید این قرارداد را تضمین خواهیم کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا