اقتصادی

تشریح برنامه های عراق برای افزایش تولید برق

وزیر برق عراق از برنامه این کشور برای افزایش تولید برق خبر داد و تاکید کرد که دولت در حال نهایی کردن مرحله سوم مناقصه ها برای بهره برداری از گاز است.

میدل ایست نیوز: زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق از برنامه این کشور برای افزایش تولید برق خبر داد و تاکید کرد که دولت در حال نهایی کردن مرحله سوم مناقصه ها برای بهره برداری از گاز است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) فاضل روز جمعه در بیانیه ای اظهار داشت: مسئولیت ساخت نیروگاه های تولید برق، انتقال و توزیع آنها بر عهده وزارت برق و مسئولیت سرمایه گذاری گاز و تامین سوخت واحدهای تولیدی ما بر عهده وزارت نفت است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت برق به دنبال تنوع منابع انرژی است و قراردادهایی با کشورهای همسایه برای واردات انرژی امضا کرده است.

وزیر برق عراق ادامه داد: ما قراردادی برای اتصال شبکه برق کشورهای شورای همکاری داریم که اکنون در مرحله اجراست و موجب می شود انرژی پایدار و بدون نیاز به واردات سوخت تامین شود.

فاضل افزود: ما همچنین قراردادی با عربستان برای اتصال برق بدون سوخت به میزان 900 مگاوات داریم و اتصال برق با اردن نیز وجود دارد که فاز اول 150 مگاوات و فاز دوم آن 350 است.

وزیر برق عراق تاکید کرد که تنوع منابع انرژی مهم است، اما به سال ها زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما برنامه ای سرمایه گذاری در گاز تدوین کردیم و دولت قراردادهای توتال را برای سرمایه گذاری در گاز و انرژی خورشیدی تصویب کرد. اکنون در حال نهایی کردن مرحله سوم مناقصه هستیم ضمن آنکه در شش ماهه اول مسئولیت این وزارتخانه، برای تولید بیش از دو هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی و بهره برداری گاز اقدام کردیم.

وزیر برق عراق خاطرنشان کرد: این طرح ها در زمینه برق بیش از دو سال و در بهره برداری از گاز بیش از 3 سال زمان می برد.

وی افزود: برای بهره برداری کامل از این طرح ها نیاز به زمان داریم و اگر این طرح در دوره های قبل اجرا می شد، در معرض این مشکل نبودیم.

عراق دهه هاست که با مشکل کمبود تأمین برق مواجه است. در زمان اوج مصرف در فصل تابستان عراق به حدود 30 هزار مگاوات برق نیاز دارد. امسال وزارت برق عراق اعلام کرد که تولید برق این کشور به 26 هزار مگاوات رسیده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا