سیاسی

اردن قرآن سوزی در دانمارک را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن اقدام یک فرد افراطی به سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم در کپنهاگ را محکوم و آن را اهانت به ادیان دانست.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه اردن اقدام یک فرد افراطی به سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را محکوم و آن را عملی نفرت آور و پدیده ای اسلام هراسانه و تحرک کننده خشونت و اهانت به ادیان دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا) وزارت خارجه این کشور روز شنبه در بیانیه ای بر رد و محکومیت این گونه اعمال و رفتارهای غیرمسئولانه که احساسات مسلمانان را تحریک می کند و موجب نفرت پراکنی و تهدید همزیستی مسالمت آمیز می شود، تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که تکرار اینگونه اعمال و رفتارهای نژادپرستانه، نیازمند بسیج تلاش های جامعه جهانی برای مقابله با آن و وضع قوانین جرم انگارانه برای اهانت به نمادها و مقدسات دینی است.

شب گذشته، گروه افراطی «ملی‌گرایان دانمارکی» اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک کردند.

این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنرهایی علیه اسلام و سر دادن شعارهایی اهانت‌بار به آن، اقدام به  انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روی زمین کرده و به آن اهانت کردند.

به گفته چندین منبع رسانه ای، این گروه افراطی دانمارکی حمله خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

منبع
پترا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا