سیاسی

تأکید مقامات امنیتی عراق بر تشدید حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که اقداماتی برای تضمین حفاظت از همه هیئت های دیپلماتیک در عراق اتخاذ شده است.

میدل ایست نیوز: یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که اقداماتی برای تضمین حفاظت از همه هیئت های دیپلماتیک در عراق اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که وظیفه نیروهای امنیتی بنا به دستور محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تامین امنیت و حفاظت از همه هیئت های دیپلماتیک است.

رسول تاکید کرد که تیروهای مسلح عراق همه اقدامات لازم برای تضمین حفاظت از همه هیئت های دیپلماتیک را در راستای عمل به کنوانسیون وین اتخاذ کردند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود که نیروهای عراقی براساس قانون و قانون اساسی عراق برای حفاظت از همه دارایی های عمومی و خصوصی و هیئت های دیپلماتیک در خاک عراق، حضور دارند.

وی تصریح کرد که آزادی بیان، آزادی عادی براساس قانون اساسی عراق است و ما به آزادی بیان در چارچوب قانونی اش احترام می گذاریم و فرماندهی نظامی و دولت عراق بر این مساله تاکید دارد، اما اجازه تعرض به دارایی های عمومی و خصوصی و هیئت های دیپلماتیک را نخواهیم داد.

همزمان واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با تأکید بر حق مسلم شهروندان در اعتراض و تجمع مسالمت آمیز و بر حمایت از معترضان به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، از همگان خواست که از برهم زدن امنیت و تعرض به اموال دولتی و خصوصی خودداری کنند.

در این بیانیه بر ضرورت حفظ حالت مسالمت آمیز انتخابات و دریافت مجوزهای پیشین برای تضمین حفاظت از معترضان تأکید و از همگان خواسته شده که آرامش را حفظ و با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

در بیانیه این واحد از معترضان خواسته شده که به نهادهای امنیتی و هیئت های دیپلماتیک و سفارتخانه ها و نهادهای دولتی نزدیک نشوند چون این نهادها از تدابیر امنیتی شدید برخوردارند و نیروهای امنیتی در اقدامات قانونی در برابر هرکس که در پی آشوب باشد تردید نخواهند کرد.

منطقه خضراء بغداد شب گذشته شاهد تجمعی برای حمله به سفارت دانمارک بود اما نیروهای امنیتی مانع از رسیدن معترضان به اطراف سفارت شدند.

پس از ساعاتی کشمکش که به بسته شدن برخی مسیرهای اصلی در اطراف منطقه خضراء انجامید، معترضان منطقه را ترک کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا