اقتصادی

تشکیل کمیته عالی در وزارت کشاورزی عراق برای افزایش صادرات خرما

وزارت کشاورزی عراق از تشکیل یک کمیته عالی برای افزایش صادرات خرما و نظارت بر کیفیت بسته‌بندی و بازاریابی آن در بازارهای جهانی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق از تشکیل یک کمیته عالی برای افزایش صادرات خرما و نظارت بر کیفیت بسته‌بندی و بازاریابی آن در بازارهای جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «میثاق عبدالحسین» معاون فنی وزیر کشاورزی عراق تأکید کرد که این وزارتخانه در پی افزایش صادرات خرمای عراقی است و در این باره کمیته‌ای به ریاست معاون فنی و عضویت طرف‌های تخصصی و نماینده‌ای از اتحادیه صادرکنندگان خرما تشکیل شده است.

او گفت که این کمیته در جریان موانع و راه‌حل‌های افزایش صادرات خرما قرار گرفته و بر تضمین کیفیت بسته‌بندی برای کالاهای صادراتی نظارت دارد.

وی افزود که انواع خرماهای عراقی در بازارهای جهانی متقاضی دارند که از همه بیشتر خرمای زاهدی است که مصارف متعدد صنعتی دارد و امکان انبار کردن آن هم راحت است.

این مقام عراقی تأکید کرد که این وزارتخانه همچنین به صادرکنندگان کمک می‌کند که قراردادهای خود با کشاورزان را بهبود بخشند و بتوانند محصول باکیفیت‌تری داشته باشند.

عبدالحسین تأکید کرد که وزارت کشاورزی عراق با جدیت برای بهبود محصولات و افزایش صادرات خرما تلاش می‌کند و برای حمایت از محصولات در برابر انواع آفت‌ها به کشاورزان کمک می‌کند.

در تازه ترین آمار، وزارت کشاورزی عراق در ماه آوریل گذشته اعلام کرد که این کشور 600 هزار تن خرما به بازارهای آسیایی صادر کرده است.

همچنین «محمد الخزعلی»، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، گفت که در دهه‌های گذشته و در پی جنگ‌ها و تحریم‌های اقتصادی عراق تعداد درختان نخل این کشور از 23 میلیون به 12 میلیون درخت نخل کاهش یافت.

وی گفت که در سال‌های اخیر دولت عراق توجه ویژه‌ای به احیای نخلستان‌ها و افزایش تولید خرما نشان داده و هم‌اکنون عراق دوباره از صادرکنندگان خرما شده است.

او گفت که تعداد درختان نخل عراق هم‌اکنون بیش از 20 میلیون نخل است و این روند افزایش خواهد داشت و افزود که وزارت کشاورزی توانسته برای اولین بار در مناطقی از استان‌های نینوا، صلاح‌الدین، کرکوک و انبار نخلستان‌هایی را برپا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا