خبر اولسیاسی

توضیحات وزیر کشور عراق درباره روند تأمین امنیت مرزها و مبارزه با مواد مخدر

وزیر کشور عراق گفت که مواد مخدر توسط باندهای مرتبط با یکدیگر از ایران و سوریه وارد می شود و افزود که لازم است مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی کشورهای همسایه انجام شود.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق گفت که مواد مخدر توسط باندهای مرتبط با یکدیگر از ایران و سوریه وارد می شود و افزود که لازم است مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی کشورهای همسایه انجام شود.

الشمری جمعه شب در مصاحبه با العربیه گفت: باید هماهنگی با کشورهای همسایه برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

وی افزود: عملیات هایی در دستور کار ماست که تا حد زیادی بر تجارت مواد مخدر موثر است.

وزیر کشور عراق ادامه داد: در روزهای گذشته یکی از قاچاقچیان بین المللی را دستگیر و از طریق وی توانستیم به کارخانه ساخت مواد مخدر در جنوب کشور برسیم.

وی همچنین پیرامون مرزهای عراق با ایران گفت: هیئت دولت عراق با اختصاص 10 میلیارد دینار برای ساخت پاسگاه های مرزی با ایران در سلیمانیه موافقت کرد.

الشمری افزود: مرزهای ما با ایران در استان های واسط، دیالی و میسان است و نصب برج های دیده بانی را در این مناطق تکمیل کردیم.

وی درادامه به دو نشست خود با وزیر کشور ایران و موافقت با کنترل مرزهای دو کشور اشاره کرد.

وزیر کشور عراق خاطر نشان کرد: مرزهای عراق و سوریه به طول 620 کیلومتر و به علت موانع موجود در آن، شرایط بهتری دارد. ما درحال ایجاد دیوار بتنی در این مرز هستیم و 70 کیلومتر از آن تکمیل شده است.

الشمری ادامه داد: اقدام به ساخت 15 پاسگاه پلیس در نوار صفر مرزی با ترکیه کرده ایم و در ماه های پیش رو نیروهای مرزبانی تقویت خواهند شد.

وزیر کشور عراق درباره اوضاع امنیت نیز تاکید که شاخص امنیت در این کشور افزایش یافته و در حال رشد است.

وی گفت که کمیته عالی انحصار سلاح در دست دولت به اقدامات خود ادامه می دهد و تسلیحات نیروهای امنیتی برای جلوگیری از خروج آن از این نهادها و استفاده غیرضروری، علامت گذاری می شود.

الشمری ادامه داد: فرآیند انحصار سلاح در دست دولت ادامه دارد و در مقابل قانون شکنان و اخلالگران امنیت دست بسته نخواهیم ایستاد.

وی پیرامون پرونده داعش نیز تاکید کرد که این سازمان تروریستی مراکز اصلی و تمامی مناطق حضور خود را از دست داده است.

وزیر کشور عراق گفت که داعش به دنبال تهدید منافع و جان مردم عراق است و همکاری هایی میان نیروهای مرزبانی و ائتلاف بین المللی علیه داعش از طریق تجهیز مرزها به ادوات و برخی سامانه های نظارتی وجود دارد.

الشمری گفت که ائتلاف بین المللی برای ارائه مشاوره و هدایت حملات علیه داعش در فرماندهی عملیات مشترک حضور دارد.

وی همچنین به هماهنگی با اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت که این امر از ناحیه تبادل اطلاعات و تحویل افراد تحت تعقیب خوب پیش می رود.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا