سیاسی

هشدار رشید درباره توطئه برای ناامن جلوه دادن عراق

رئیس جمهور عراق از مردم عراق خواست که به سمت فتنه کشیده نشوند و از راه های مسالمت آمیز و قانونی برای بیان مواضع خود استفاده کنند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در بیانیه ای گفت که در زمانی که تعرضات مجرمانه به قرآن کریم و تحریک احساسات مسلمانان را محکوم می کنیم، از سازمان های بین المللی و دولت های غربی می خواهیم، اقدامات برای تحریک و گسترش نفرت با هر بهانه ای را متوقف کنند.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید از شهروندان و نیروهای سیاسی و فعالان دینی و اجتماعی خواست برحذر باشند و از کشیده شدن به سمت فتنه ای که برخی شخصیت های کینه توز ساکن غرب و با سوءاستفاده از قوانین آن برای اجرای توطئه های مشکوک علیه عراق و عراقی ها طراحی کرده اند، خودداری کنند.

رئیس جمهور عراق گفت که سلسله این رویدادها نشان می دهد که اقدامی عمدی و با هدف تحریک عراقی ها و نشان دادن کشورمان به عنوان کشوری ناامن برای هیئت های دیپلماتیک خارجی در جریان است و عراق را به سمت اقدامات دیپلماتیکی می برد که عراقی ها، چه ساکنان کشور و چه مهاجران و پناهندگان ساکن خارج، از آن متضرر می شوند.

وی افزود که شهروندان و نیروهای سیاسی در عراق حق دارند خشم و محکومیت خود بابت هرگونه تعرض یا تجاوز به اعتقاداتشان را بیان کنند به شرطی که منجر به خسارت به کشور و ملت نشود و شهروندان در خارج از کشور را از خدمات دیپلماتیک و ارتباط با میهن خود محروم نکند.

رئیس جمهور عراق از همه شهروندان عراقی خواست به افراد مغرض و فرصت طلب که در خارج بحران ایجاد می کنند و قصد بد جلوه دادن چهره عراق امن و با ثبات و آسیب به شهرت بین المللی عراق و محرومیت آن از همکاری با سایر کشورها را دارند، فرصت ندهد و به راه های مسالمت آمیز و قانونی برای بیان مواضع خود پایبند باشند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا