سیاسی

گفت‌وگوی تلفنی فیدان و امیرعبداللهیان پیرامون مقابله با اهانت به قرآن

وزرای خارجه ایران و ترکیه طی مکالمه ای تلفنی درباره روابط دوجانبه و اقدامات برای مقابله با اهانت به قرآن گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود در خصوص روابط دوجانبه و اهانت به قرآن کریم گفت‌وگو کردند.

به گزارش آناتولی، براساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، دو طرف امروز طی مکالمه ای تلفنی گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: در این گفت‌وگو روابط دوجانبه و اقدام سازمان همکاری اسلامی در مقابله با هجمه های توهین آمیز به قرآن کریم و اقدامات مشترکی که در این زمینه انجام خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از این، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که نشست اضطراری وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با موضوع اهانت به قرآن کریم برگزار خواهد شد.

بیانیه وزارت خارجه ایران

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، وزرای خارجه ایران و ترکیه عصر امروز در گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، در مورد مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با تقدیر از مواضع ترکیه در محکومیت اهانت به قرآن کریم، پیشنهاد کرد نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اسرع وقت برگزار شود.

وزیر امور خارجه ایران روابط دو کشور را روابطی دوستانه، برادرانه و استراتژیک توصیف کرد و ضمن دعوت از وزیر خارجه ترکیه برای سفر به تهران، از آمادگی کشورمان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران خبر داد.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن محکومیت مجدد اهانت به قرآن کریم، از پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استقبال نمود.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین ضمن تشکر از دعوت وزیر امور خارجه ایران، از سفر خود به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا