خبر اولسیاسی

اختصاص 700 میلیون دلار برای بازسازی مناطق آزادشده از چنگ داعش در عراق

رئیس صندوق بازسازی مناطق آسیب دیده از تروریسم عراق از برنامه جدید بازسازی این مناطق که در دوره سیطره داعش دچار ویرانی شدند خبر داد.

میدل ایست نیوز: سعد امین فیصل، رئیس صندوق بازسازی مناطق آسیب دیده از تروریسم عراق از برنامه جدید بازسازی این مناطق که در دوره سیطره داعش دچار ویرانی شدند خبر داد.

روزنامه عراقی الصباح روز یکشنبه نوشت: فیصل گفت که این صندوق اقدام به اجرای برنامه خود برای بازسازی این مناطق طبق برنامه دولتی که مورد تاکید محمد شیاع السودانی است، کرده است.

وی افزود: السودانی به استانداران مناطق آسیب دیده دستور تسریع در ارائه طرح های پیشنهادی برای پیگیری مراحل ارجاع و امضای قرارداد اجرای این طرح ها طبق مقررات ریاست صندوق بر اساس بودجه سال 2023 داده است.

فیصل ادامه داد: مبلغ 490 میلیارد دینار (حدود 375 میلیون دلار) در چارچوب طرح سرمایه گذاری و 425 میلیارد دینار (حدود 325 میلیون دلار) نیز ضمن برنامه عملیاتی به این امر اختصاص داده شده و در قانون بودجه فدرال عراق نیز گنجانده شده است.

وی اظهار اشت: عراق در کنفرانس بازسازی که در کویت برگزار شد، از تعدادی از کشورها قول حمایت دریافت کرد. صندوق بازسازی عراق هماهنگ کننده تحویل کمک ها و وام ها به وزارتخانه ها و نهادهای مربوطه برای بازسازی مناطق آسیب دیده است.

رئیس صندوق بازسازی مناطق آسیب دیده از تروریسم عراق افزود: استان نینوا از جمله استان هایی است که بیشترین تخصیصات مالی برای بازسازی را در این طرح دریافت می کند. الانبار، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، بغداد و بابل نیز پس از این استان از بالاترین بودجه بازسازی برخوردارند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا