اجتماعیسیاسی

درخواست سازمان ملل از کشورها برای استرداد زندانیان داعش

گزارشگر ویژه سازمان ملل از تمامی کشورها خواست تا اتباع خود را که به اتهام وابستگی به داعش در زندانهای تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند، از این منطقه خارج کنند.

میدل ایست نیوز: گزارشگر ویژه سازمان ملل از تمامی کشورها خواست تا اتباع خود را که به اتهام وابستگی به داعش در زندانهای تحت کنترل کردهای سوریه به سر می برند، از این منطقه خارج کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت سازمان ملل، فیونولا نی آئولین، گزارشگر ویژه سازمان ملل بعد از سفر به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در شمال شرق این کشور، بیانیه ای درباره وضعیت زندانیان داعش و خانواده های آنها در این منطقه صادر کرد.

وی گفت که مقامات اداره خودگردان کرد در شمال و شمال شرق سوریه با بازدید وی از برخی کمپها و زندانهای تحت کنترل کردهای سوریه موافقت کردند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل از بازداشت گسترده و بدون ملاحظه افراد به بهانه وابستگی به داعش در این منطقه انتقاد کرد و خواستار دسترسی دائمی به کمپ ها و زندان هایی شد که افراد به اتهام عضویت در داعش در آنها به سر می برند.

وی وضعیت اغلب این کمپها و زندانها را نامناسب توصیف کرده و از برخی اقدامات نیروهای کرد، بویژه در جدا کردن کودکان از مادران، محبوس کردن پسران کم سن و سال در بخش زندان مردان، عدم توجه به وضعیت برخی زندانیان و تشدید اقدامات امنیتی در این اماکن انتقاد کرد.

کارشناس سازمان ملل همچنین از بازداشت کودکان اعم از دختر و پسر به اتهام وابستگی به گروه داعش انتقاد کرد و آن را خلاف مقررات بین المللی دانست.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در پایان از همه کشورهای جهان که اتباع آنها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، به بهانه وابستگی به داعش زندانی شده اند، درخواست کرد هرچه زودتر اتباع خود را از این منطقه خارج کنند.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا