خبر اولسیاسی

در نشست رؤسای قوای عراق چه گذشت؟

رؤسای جمهور، دولت، مجلس و شورای عالی قضائی عراق روند اجرای قانون بودجه و موضوع اهانت به مقدسات اسلامی و تصویب قوانین مهم را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: رؤسای جمهور، دولت، مجلس و شورای عالی قضائی عراق روند اجرای قانون بودجه و موضوع اهانت به مقدسات اسلامی و تصویب قوانین مهم را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، نشست رؤسای جمهور، دولت، مجلس و شورای عالی قضائی عراق با میزبانی «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس نمایندگان به منظور بررسی تحولات جاری و شماری از پرونده‌های مهم برگزار شد.

در این جلسه، اهانت عمدی با مجوز حکومت سوئد به ساحت قرآن کریم و پرچم عراق محکوم شد و حاضران بر حمایت از اقدامات دولت در قطع روابط با سوئد یا هر کشوری که به مقدسات مسلمانان احترام نگذارد یا  از اقدامی که موجب اهانت به مقدسات و ادیان شود حمایت کند و همچنین بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک تأکید کردند.

در این نشست موضوع قانون بودجه و پیگیری روند اجرای آن و نیز پیگیری کیفی پروژه‌هایی که از طریق بودجه تأمین مالی می‌شوند و اولویت‌بندی پروژه‌ها بررسی شد.

حاضران در این نشست همچنین بر ضرورت اجرای مواد قانون بودجه درباره مسائل مالی و درآمدهای نفتی و غیر نفتی اقلیم کردستان عراق با همه جزئیات آن و پرداخت حقوق اقلیم تأکید کردند.

تصویب قوانین مدون در برنامه دولت و سند توافق سیاسی در مجلس از جمله قانون عفو عمومی و قانون نفت و گاز و قانون شورای فدرال و نیز شماری از قوانین که ریاست جمهوری آنها را به مجلس ارسال کرده از جمله قانون سازمان توانمندسازی زنان و قانون استرداد اموال عراق و قانون مبارزه با مواد مخدر از دیگر مسائل مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین رؤسای چهارگانه عراق بر ضرورت پیگیری پرونده آب‌های مشترک با کشورهای مصب و نیز تصویب قانون شورای عالی آب تأکید کردند.

در این نشست همچنین بر ضرورت ادامه همکاری و هماهنگی میان قوا در همه پرونده‌ها تأکید شد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا