سیاسی

تاکید دستگاه قضایی عراق بر پیگیری پرونده استرداد عامل اهانت به قرآن کریم

رئیس شورای عالی قضایی عراق بر پیگیری پرونده استرداد «سلوان مومیکا»، مهاجر عراقی مقیم سوئد که به قرآن اهانت کرده بود، تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق بر پیگیری پرونده استرداد سلوان مومیکا، مهاجر عراقی مقیم سوئد که به قرآن اهانت کرده بود، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که فائق زیدان در نشست رؤسای چهارگانه عراق با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق شرکت کرد.

در بیانیه مذکور آمده است که حاضران در این نشست، اقدامات قضایی و دولتی برای پیگیری پرونده استرداد متهم آتش زدن قرآن به نام سلوان مومیکا را بررسی کردند.

حاضران اقدامات مرتبط برای تضمین امنیت هیئت های دیپلماتیک و محاکمه عاملان آتش زدن و تخریب مقرهای دیپلماتیک را نیز بررسی کردند.

پیش از این نیز دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که در این جلسه، اهانت عمدی با مجوز حکومت سوئد به ساحت قرآن کریم و پرچم عراق محکوم شد و حاضران بر حمایت از اقدامات دولت در قطع روابط با سوئد یا هر کشوری که به مقدسات مسلمانان احترام نگذارد یا  از اقدامی که موجب اهانت به مقدسات و ادیان شود حمایت کند و همچنین بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک تأکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا