اقتصادیخبر اولسیاسی

امریکا: بخشی از اموال ایران در عراق به عمان منتقل می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که عمان برای دریافت بخشی از اموال ایران در حساب‌های بانکی عراق ابراز آمادگی کرده و احتمالا این انتقال انجام خواهد شد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که عمان برای دریافت بخشی از اموال ایران در حساب‌های بانکی عراق ابراز آمادگی کرده و احتمالا این انتقال انجام خواهد شد.

به گزارش «میدل ایست نیوز»، «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، روز دوشنبه (به وقت محلی) در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که عمان ابراز آمادگی کرده که بخشی از اموال ایران در بانک‌های عراقی را دریافت کند و افزود: فکر می‌کنیم این اتفاق بیفتد و آن را گام مهمی می‌دانیم.

او گفت که دولت امریکا خروج این اموال از عراق را مهم می‌داند چون این اموال «به یک اهرم فشار ایران در عراق» تبدیل شده است.

وی ادامه داد که این اموال در یک صندوق یا حساب در عمان نگه‌داری می‌شود و همچنان مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که در عراق با آنها مواجه بود، به این معنی که فقط در فعالیت‌هایی که مشمول تحریم‌ها نیست مانند امور بشردوستانه مصرف می‌شود و هر تراکنشی باید با موافقت خزانه‌داری امریکا باشد.

میلر درباره موضوع تبادل زندانیان با ایران نیز گفت که به علت حساسیت بالای امنیتی امکان اظهار نظر در این باره را ندارد.

روز گذشته، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرد که قطر و عمان با حسن نیت در حال تلاش برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات تبادل زندانیان و آزادکردن اموال ایران در خارج هستند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا