اقتصادیخبر اولسیاسی

بررسی پروژه‌های گازی در دیدار مدیر عامل «جنرال الکتریک» با نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق در دیدار مدیرعامل جنرال الکتریک بر تصمیم دولتش برای پایان دادن به سوزاندن گاز مشعل و بهره برداری از آن در طرح های تولید انرژی و صنایع تبدیلی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار مدیرعامل جنرال الکتریک بر تصمیم دولتش برای پایان دادن به سوزاندن گاز مشعل و بهره برداری از آن در طرح های تولید انرژی و صنایع تبدیلی تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در دفترش از اریک گرای، مدیرعامل شرکت انرژی «جنرال الکتریک» و هیئت همراه وی با حضور وزیر برق عراق و برخی از سرمایه گذاران استقبال کرد.

السودانی تاکید کرد که تمامی حوزه های بخش برق از جمله انتقال، توزیع و تولید، برای دولت عراق دارای اولویت است.

وی این شرکت را به همکاری با وزارت برق عراق برای پاسخگویی به نیازهای بخش های مذکور دعوت کرد.

نخست وزیر عراق همچنین خواستار تسریع در تکمیل پروژه های جنرال الکتریک در بخش سیکل های ترکیبی به منظور افزایش تولید انرژی بدون نیاز به سوخت شد.

بهره برداری از منابع گازی عراق از دیگر محورهای این مذاکرات بود و السودانی بر تصمیم دولت عراق برای پایان دادن به سوزاندن گاز مشعل و بهره برداری از آن در طرح های تولید انرژی و دیگر صنایع تبدیلی تاکید کرد.

هیئت شرکت جنرال الکتریک نیز گزارشی درباره طرح های در دست اجرای خود در عراق به ویژه در زمینه تولید برق ارائه کرد.

مدیرعامل این شرکت بر پایبندی به اجرای قراردادهای امضا شده در حوزه تعمیر و نگهداری با وزارت برق عراق به منظور بهبود سامانه برق عراق و توسعه کار آن تاکید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا