اقتصادی

تکمیل 80 درصد از ظرفیت هتل های مصر در نیمه نخست سال جاری

میانگین اشغال ظرفیت هتل های مصر در نیمه نخست سال جاری با افزایش 65 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 80 درصد رسید.

میدل ایست نیوز: میانگین اشغال ظرفیت هتل های مصر در نیمه نخست سال جاری با افزایش 65 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 80 درصد رسید.

به گزارش «الشرق» سهم بخش گردشگری در تولید داخلی مصر حدود 15 درصد است که منبعی اصلی برای ارز محسوب می شود اما این بخش در زمان همه گیری کرونا و بحران روسیه و اوکراین به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

یک مقام مصری که نخواست نامش فاش شود، گفت که هتل های شهر غردقه مصر در صدر تکمیل ظرفیت ظرف 6 ماهه نخست سال 2023 است. ظرفیت هتل های این شهر در آوریل گذشته به میزان 100 درصد تکمیل شد. پس از غردقه نیز قاهره با تکمیل 80 تا 85 درصد از ظرفیت هتل هایش در رتبه بعدی است.

این مقام مصری افرود: میانگین اقامت گردشگران در مصر بین 7 تا 10 شب بوده و به طور متوسط در هر شب حدود 100 دلار هزینه کرده اند. همچنین بیش از 75 درصد گردشگران ورودی به مصر از اتباع اروپایی بوده اند.

ظرفیت هتل های مصر حدود 220 هزار اتاق است که در این میان دو منطقه دریای سرخ و جنوب سینا 130 هزار اتاق از مجموع این ظرفیت را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است مصر در نیمه نخست سال جاری پذیرای 7 میلیون گردشگر بوده است. این کشور پیش بینی کرده که سال آینده تعداد گردشگرانش به 18 میلیون نفر افزایش یابد.

پرگردشگرترین سال مصر سال 2010 بود که حدود 14.7 میلیون نفر از این کشور دیدن کردند.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا