اجتماعیسیاسی

دعوت الازهر به تحریم کالاهای سوئد و دانمارک

الازهر مصر در پاسخ به مجوز سوئد و دانمارک برای سوزاندن قرآن کریم، ملت های مسلمان را دعوت به تحریم کالاهای این دو کشور کرد.

میدل ایست نیوز: الازهر مصر در پاسخ به مجوز سوئد و دانمارک برای سوزاندن قرآن کریم، ملت های مسلمان را دعوت به تحریم کالاهای این دو کشور کرد.

به گزارش «آناتولی» الازهر روز چهارشنبه در بیانیه ای که از طریق پایگاه الکترونیکی اش منتشر شد، ملت های مسلمان را برای یاری کتاب خدا (قرآن کریم) دعوت به ادامه تحریم محصولات ساخت سوئد و دانمارک کرد.

الازهر از جامعه جهانی خواست تحریم های بازدارنده ای برای توقف اقدامات و کمپین های نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان و تدوین قانون بین المللی جرم انگاری اهانت به مقدسات دینی وضع کند.

دراین بیانیه آمده است: الازهر اصرار دولت های سوئد و دانمارک به اتخاذ تصمیماتی که راه را به روی سیاست های خصمانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان می گشاید را با شدیدترین عبارات محکوم می کند.

در روزهای گذشته نسخه هایی از قرآن کریم در سوئد و دانمارک توسط افرادی افراطی و با مجوز دولت این کشورها و حمایت پلیس سوزانده شد که با محکومیت های گسترده کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا