اقتصادیسیاسی

وزیر ارتباطات عراق: هیچ نگرانی امنیتی در استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد

وزیر ارتباطات عراق ضمن برشمردن امتیازات اینترنت ماهواره‌ای از عزم وزارتخانه‌اش برای راه‌اندازی اپراتور چهارم تلفن همراه در کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر ارتباطات عراق ضمن برشمردن امتیازات اینترنت ماهواره‌ای از عزم وزارتخانه‌اش برای راه‌اندازی اپراتور چهارم تلفن همراه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «هیام الیاسری» وزیر ارتباطات عراق، در مصاحبه‌ای تلویزیونی تأکید کرد که اینترنت ماهواره‌ای خدمات سریع و جدیدی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد و به متنوع کردن منابع دسترسی به اینترنت در کشور کمک می‌کند.

وی افزود اینکه عراق در انتهای لیست خدمات اینترنت و ارتباطات باشد قابل قبول نیست و افزود اینترنت ماهواره‌ای قرار نیست جای کابل نوری را بگیرد.

الیاسری گفت که هیچ نگرانی امنیتی در استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد و خدمات این نوع اینترنت زیر نظر وزارت ارتباطات خواهد بود و افزود که همه مناطق عراق تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات عراق تأکید کرد که طرح‌های فنی و امنیتی لازم برای راه‌اندازی خدمات اینترنت ماهواره‌ای انجام شده و به زودی به هیئت دولت ارائه خواهد شد و افزود که نخست وزیر از بهبود ملموس در خدمات اینترنت حمایت می‌کند.

وزارت ارتباطات عراق در ماه گذشته اعلام کرد که با هدف ارائه بهترین خدمات به شهروندان و با توجه به زمان بر بودن توزیع اینترنت فیبر نوری و با هدف متنوع سازی ارائه خدمات اینترنت برای افزایش رقابت و کاهش قیمت ها، وزارت ارتباطات با آغاز اقدامات برای عقد قرارداد در جهت ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای برای نخستین بار در عراق موافقت کرد.

وزارت ارتباطات عراق افزود که این اقدام مطابق با کشورهای پیشرفته از که فناوری ماهواره برای ارائه اینترنت به مشترکان استفاده می کنند انجام می شود.

این وزارتخانه افزود که در حال مذاکره مستقیم با شرکت های (one web)، (Space X) و (Amazon) برای عقد قرارداد با هدف ارائه این خدمت به عراق در اسرع وقت است.

وزیر ارتباطات عراق در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد صدور مجوز اپراتور چهارم تلفن همراه بخشی از برنامه دولت است و بررسی‌های لازم در این باره انجام شده و به زودی به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

او گفت که اپراتور چهارم اهمیت بسیاری برای افزایش رقابت و بهبود خدمات تلفن همراه در عراق و ارائه نسل پنجم خدمات اینترنتی دارد و افزود که این وزارتخانه در پی انتخاب شرکت‌های معتبر جهانی برای ارائه این خدمات است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا