سیاسی

اردن یورش بن غفیر به مسجدالاقصی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه اردن یورش صبح امروز وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه اردن یورش صبح امروز وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد و نسبت به پیامدهای خطرناک اجازه به تندروها برای هجوم به این مکان مقدس و اقدامات تحریک آمیز تحت حمایت پلیس اسرائیل هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا) سنان المجالی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن روز پنجشنبه تاکید کرد که یورش وزیر اسرائیلی به مسجد الاقصی و نقض حرمت آن و اقدامات افراط گرایان، بیانگر اقدامی تحریک آمیز و نقض آشکار قوانین بین المللی و موقعیت تاریخی و حقوقی قدس و مقدسات آن است.

وی تاکید کرد که اسرائیل هیچ حاکمیتی بر قدس ندارد.

المجالی ادامه داد: تداوم اقدامات یکجانبه اسرائیل و نقض مستمر موقعیت تاریخی و قانونی قدس و مقدسات آن، چرخه جدیدی از خشونت را بر می انگیزد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن بار دیگر تأکید کرد که مسجد الاقصی با مساحت 144 دونم، عبادتگاهی مخصوص مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی وابسته به وزارت اوقاف، امور اسلامی و اماکن مقدسه اردن، شخصیت حقوقی با صلاحیت انحصاری برای مدیریت تمام امور مسجدالاقصی و ساماندهی ورود به آن است.

وی بر حق حاکمیت کشور فلسطین بر قدس شرقی تاکید و اظهار داشت که اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر هیچ حق و حاکمیتی بر شهر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن ندارد.

ده ها شهرک نشین روز پنجشنبه به رهبری بن غفیر، به مناسبت یادبود آنچه «تخریب معبد» خوانده می شود، گروه گروه از سمت باب المغاربه به الاقصی یورش بردند و در صحن های آن مراسم نژادپرستانه تلمودی انجام دادند.

تعدادی از اعضای کنست و مقامات دولت اسرائیل نیز به این یورش پیوستند.

این سومین یورش بن غفیر به مسجدالاقصی از زمان روی کار آمدنش به عنوان وزیر امنیت داخلی اسرائیل است.

منبع
پترا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا