سیاسی

واکنش ایران به یورش بن غفیر به مسجدالاقصی

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشت که حضور وزیر کابینه اسرائیل در ‎مسجدالاقصی اقدامی دیگر در روند تعدّی به مقدسات اسلامی است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشت که حضور وزیر کابینه اسرائیل در ‎مسجدالاقصی اقدامی دیگر در روند تعدّی به مقدسات اسلامی است.

طبق بیانیه وزارت خارجه ایران، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنجشنبه در واکنش به یورش ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجدالاقصی در توییتی نوشت: پروژه جهانی صهیونیست ها برای تعرض به مقدسات اسلامی‌؛ از اقدامات شرارت بار در ‎آتش زدن قرآن کریم، تا هتک حرمت‌ قبله نخست مسلمین.

وی افزود: حضور خباثت‌آمیز وزیر کابینه صهیونیست ها در ‎مسجدالاقصی اقدامی دیگر در روند تعدّی به مقدسات اسلامی و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمین جهان بوده و محکوم است.

ده ها شهرک نشین روز پنجشنبه به رهبری بن غفیر، به مناسبت یادبود آنچه «تخریب معبد» خوانده می شود، گروه گروه از سمت باب المغاربه به الاقصی یورش بردند و در صحن های آن مراسم نژادپرستانه تلمودی انجام دادند.

تعدادی از اعضای کنست و مقامات دولت اسرائیل نیز به این یورش پیوستند.

این سومین یورش بن غفیر به مسجدالاقصی از زمان روی کار آمدنش به عنوان وزیر امنیت داخلی اسرائیل است.

از ساعات بامداد امروز، هزاران شهرک نشین به میدان البراق هجوم بردند و اقدامات تحریک آمیزی را در کوچه های شهر قدیمی قدس انجام دادند.

این یورش در پاسخ به درخواست انجمن های شهرک سازی برای انجام تهاجمات گسترده به الاقصی بود.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا