اجتماعیسیاسی

السودانی: امام حسین (ع) رکن و نقطه آغاز اصلاح است

نخست وزیر عراق گفت که اگر امروز به دنبال بهترین راه برای خدمت به مردم و اصلاح آینده هستیم، امام حسین (ع) به عنوان رکن و نقطه شروع این آرمان ها حاضر است.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق گفت که اگر امروز به دنبال بهترین راه برای خدمت به مردم، حفظ حقوق آنان، مبارزه با فقر و اصلاح آینده هستیم، امام حسین (ع) به عنوان رکن و نقطه شروع این آرمان ها حاضر است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز جمعه و در سالروز شهادت امام حسین علیه السلام به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تسلیت به مناسبت این روز و روایت بخشی از تاریخ واقع کربلا، گفت که عاشورا اهمیت اصلاحی که امام حسین (ع) به ارمغان آورد را آشکار کرد؛ اصلاحی که راه را متمایز و مشخص می کند.

وی افزود: این اصلاح نه با تمایلات خودخواهانه و بازی های سیاسی، بلکه اصلاحی که تا به امروز منبع ارزش های عالی در میان ما قرار داده است.

السودانی ادامه داد: مانند امام حسین (ع) پناهگاه و راهنمایی نیست که به وسیله آن صحت یا درستی راه را استنباط کنیم.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: من می گویم هیچ شخصیتی در طول تاریخ، مانند آنچه امام حسین (ع) انجام داد، اثر انقلابی و اصلاح طلبانه خود را در امت اسلامی بر جای نگذاشته است. این یکی از فضیلت ‌هایی است که به ارث برده ایم.

وی گفت: هر چه زمان می گذرد، امام حسین (ع) در میان ما پررنگ تر ظاهر می شود و هر چه هرج و مرج تشدید شود، گفتمان جهل و در هم آمیختگی حقایق غالب می شود. ما به مواضع امام حسین (ع) برگشتیم تا نوری به ما ببخشد که حامل هدایت رسول بشریت باشد.

السودانی ادامه داد: اگر امروز مصمم هستیم که با فساد مبارزه کنیم و دست های آلوده را از اموال عمومی باز داریم، همانا حسین (ع) در میان ما حاضر است. و اگر امروز به دنبال بهترین راه برای خدمت به مردم، حفظ حقوق آنان، مبارزه با فقر و اصلاح آینده نسل ها هستیم، حسین (ع)  به عنوان رکن و نقطه شروع این آرمان ها حاضر است. این ها رویا نیست تا زمانی که حسین (ع) در آن ها به عنوان معیار و میزان تصمیم گیری باشد.

وی افزود: اگر قرار بود در مبارزه با انحرافات فکری و اخلاقی با رویکردی درست هدایت شویم، هیچ رویکردی بهتر از رویکرد امام حسین علیه السلام نیست که بتواند نقطه آغاز و مبنایی برای مقابله با هر انحرافی باشد که جوامع را از راه حق و و هدایت می کند.

نخست وزیر عراق اضافه کرد: ما به عنوان مردم عراق با تروریسم جنگیده ایم و گرانبهاترین دارایی های خود یعنی خون فرزندان و برادرانمان را تقدیم کرده ایم تا حمله وحشیانه به کشوری را که از نظر مادی و معنوی به حضور امام حسین علیه السلام شرفیاب شد، دفع کنیم.

وی گفت: هر شهیدی که در این سرزمین آرام گرفت، از امام حسین علیه السلام تاسی کرد و هر مجروحی که خونش با غبار جنگ آمیخته شد، به هنگام مجروح شدن حسین علیه السلام را زیارت کرد.

السودانی افزود: اینها همان اصولی است که ما را برای پایبندی به مسیر دولت سازی و اصلاحات و گسترش معیارهای حقیقت و انسانیت و مشروطیت و عدالت اجتماعی و تلاش برای آبادانی کشورمان ترغیب می کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا