اقتصادی

صادرات 323 میلیون دلاری کالا از ایران به اقلیم کردستان عراق در مرز پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان، میان ایران و اقلیم کردستان عراق، گفت که صادرات کالا از ابتدای امسال تا پایان تیرماه به ۳۲۳ میلیون دلار رسید.

میدل ایست نیوز: قاسم مطلبی، مدیرکل گمرک پرویزخان، میان ایران و اقلیم کردستان عراق، گفت: صادرات کالا از ابتدای امسال تا پایان تیرماه به ۳۲۳ میلیون دلار رسید که ارزش وزنی کالاهای صادراتی از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده از گمرک مرز رسمی پرویزخان ۸۵۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: کالاهای صادر شده در این مدت در قالب ۱۴ هزار اظهار نامه صورت گرفته است، گفت: عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: مجموع تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه به یک میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار به ارزش وزنی یک میلیون و ۷۴۲هزار تن رسید.

مطلبی ادامه داد: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که در مجموع در قالب ۲۲ هزار و ۳۴۸ اظهارنامه صورت گرفته است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا