سیاسی

نتانیاهو: حزب الله ما را امتحان نکند

نخست وزیر اسرائیل گفت که تحت تاثیر تهدیدات دبیر کل حزب الله لبنان قرار نگرفته است.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت که تحت تاثیر تهدیدات دبیر کل حزب الله لبنان قرار نگرفته است.

به گزارش «آناتولی» به نقل از شبکه رسمی کان اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در نشست هفتگی دولت گفت: ما تحت تاثیر تهدیدات حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نیستیم. در روز امتحان، ما را در برابر خود می بیند و بهتر است ما را امتحان نکند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز (شنبه) به اسرائیل بابت هرگونه «حماقت» هشدار داد و تأکید کرد که نیروهای مقاومت کاملا آماده‌اند و در انجام مسئولیت خود کوتاهی نخواهند کرد.

نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت عاشورا گفت که اسرائیل همچنان بخشی از خاک لبنان را اشغال کرده و اخیرا هم روستای الغجر را دوباره اشغال کرده است.

در 11 ژوئیه، لبنان از اسرائیل بابت تلاش برای تحکیم اشغالگری بخش لبنانی روستای مرزی الغجر به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

همچنین یک پایگاه خبری اسرائیلی امروز خبر داد که وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه نقشه‌های عملیاتی لازم برای تنش احتمالی در مرزهای لبنان را تأیید کرده است.

به گزارش «الجزیره»، پایگاه «والا» در گزارشی به نقل از منابع آگاه امنیتی تأکید کرد که نقشه عملیات تأییدشده توسط «یوآف گالانت» وزیر دفاع اسرائیل، شامل چند حالت از جمله احتمال کشیده شدن تنش به یک جنگ تمام‌عیار است.

همزمان کانال 13 اسرائیل اعلام کرد که ارتش اسرائیل نیروهای بیشتری را به مرزهای لبنان ارسال کرده و این اقدام برای پیشگیری از هرگونه درگیری احتمالی با حزب‌الله لبنان است.

این گزارش افزوده که قرار است امروز (یکشنبه 30 ژوئیه) «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با فرماندهان امنیتی برای بررسی وضعیت امنیتی مرزهای شمالی اسرائیل تشکیل جلسه دهد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا