سیاسی

ادامه درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه لبنان

آرامش شکننده ای بر اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان حاکم است و تیراندازی های پراکنده در این اردوگاه ادامه دارد که گاهی به مناطق اطراف هم کشیده شده است.

میدل ایست نیوز: آرامش شکننده ای بر اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان حاکم است و تیراندازی های پراکنده در این اردوگاه ادامه دارد که گاهی به مناطق اطراف هم کشیده شده است.

به گزارش الشرق الوسط، روز دوشنبه درگیری های مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان، پس از شکست تمامی ارتباطات و تلاش های نیروهای فلسطینی و لبنانی برای آتش بس، شدت و ضعف پیدا می کند.

اسامه سعد، نماینده پارلمان لبنان امروز در دفترش نشستی با نمایندگان نیروهای فلسطینی و احزاب لبنانی برای بررسی راه های توقف کشتار در اردوگاه عین الحلوه و بازگشت به شرایط عادی برگزار کرد.

المیادین به نقل از منابع مطلع گزارش داد نقطه تجمع عناصر مسلح جند الشام در محله الحطین در این اردوگاه هدف قرار گرفته شده است.

این منبع افزود: درگیری ها پس از آنکه تنها در دو محور در داخل اردوگاه متمرکز بود، به چند محور کشیده شد.

نیروهای امنیتی لبنان تمامی راه های منتهی به این اردوگاه را بسته اند.

روز گذشته اردوگاه‌های عین الحلوه و صیدا شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای سازمان فتح و گروه مسلح «جند الشام» بود که در آنها دست‌کم 10 تن کشته شدند که یکی از آنها ابواشرف العرموشی، فرمانده امنیت ملی فلسطین، بود.

بیش از 54 هزار آواره فلسطینی ثبت‌شده در اردوگاه عین‌ الحلوه سکونت دارند که در سال‌های اخیر فلسطینیان فراری از بحران سوریه نیز به آنها اضافه شده‌اند. این اردوگاه تاکنون بارها شاهد درگیری‌های مشابه بوده است.

حدود دو ماه پیش نیز در درگیری مشابهی میان اعضای فتح و گروه‌های اسلام‌گرا در این اردوگاه رخ داد که در آن یک عضو سازمان فتح کشته شد.

گفتنی است که ارتش لبنان وارد اردوگاه‌های فلسطینیان نمی‌شود و امنیت این اردوگاه‌ها توسط خود فلسطینیان تأمین می‌شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا