سیاسی

تشکیلات خودگردان فلسطینی: حفظ امنیت اردوگاه‌ها در لبنان خط قرمز است

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی درگیری‌ها در اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان را که به کشته شدن فرمانده امنیت ملی فلسطین در اردوگاه صیدا انجامید عبور از خط قرمزها خواند.

میدل ایست نیوز: ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی درگیری‌ها در اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان را که به کشته شدن فرمانده امنیت ملی فلسطین در اردوگاه صیدا انجامید عبور از خط قرمزها خواند.

به گزارش «روسیا الیوم»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی در ساعات پایانی روز یکشنبه (30 ژوئیه) با انتشار بیانیه‌ای «جنایت ددمنشانه و ترور ناجوانمردانه مبارزان نیروهای امنیت ملی در حین انجام مأموریت» را عبور از همه خط قرمزها و به بازی گرفتن امنیت لبنان و اردوگاه فلسطینیان «به دست گروه‌های تروریست افراط‌گرا» دانست.

در این بیانیه آمده که اجازه نمی‌دهد که این گروه‌ها به اهداف خود در بر هم زدن امنیت و ثبات اردوگاه برسند و با آنان به شدت برخورد خواهد شد.

این بیانیه افزوده که امنیت اردوگاه‌ها خط قرمز است و هیچ کس حق بر هم زدن آن را ندارد و تأکید کرده که از هر اقدام دولت لبنان برای بازگشت نظم و قانون به اردوگاه حمایت می‌کند.

روز گذشته اردوگاه‌های عین الحلوه و صیدا شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای سازمان فتح و گروه مسلح «جند الشام» بود که در آنها دست‌کم 10 تن کشته شدند که یکی از آنها ابواشرف العرموشی، فرمانده امنیت ملی فلسطین، بود.

بیش از 54 هزار آواره فلسطینی ثبت‌شده در اردوگاه عین‌ الحلوه سکونت دارند که در سال‌های اخیر فلسطینیان فراری از بحران سوریه نیز به آنها اضافه شده‌اند. این اردوگاه تاکنون بارها شاهد درگیری‌های مشابه بوده است.

حدود دو ماه پیش نیز در درگیری مشابهی میان اعضای فتح و گروه‌های اسلام‌گرا در این اردوگاه رخ داد که در آن یک عضو سازمان فتح کشته شد.

گفتنی است که ارتش لبنان وارد اردوگاه‌های فلسطینیان نمی‌شود و امنیت این اردوگاه‌ها توسط خود فلسطینیان تأمین می‌شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا