اقتصادی

رشد 1.1 درصدی اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم امسال

اقتصاد عربستان در سه ماهه دوم سال میلادی جاری 1.1 درصد رشد کرد که ناشی از افزایش فعالیت های غیرنفتی است.

میدل ایست نیوز: تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.1 درصد رشد سالانه داشته که دلیل آن افزایش 5.5 درصدی فعالیت‌های غیرنفتی بوده در حالی که فعالیت‌های نفتی 4.2 کاهش داشته است.

به گزارش الشرق الأوسط، این رشد به دست آمده که توسط اداره کل آمار در برآوردهای اجمالی خود در روز دوشنبه اعلام شد، بر اساس داده‌های این سازمان به دلیل کاهش فعالیت‌های نفتی، کمترین نرخ رشد سه ماهه از سال 2021 است.

بر اساس ارقام اعلام شده، بخش فعالیت های نفتی از سه ماهه دوم سال 2021 کاهش یافته است، زیرا در سه ماه منتهی به ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی 4.2 درصدی را پس از رشد 1.4 درصدی در سه ماهه اول امسال به ثبت رسانده است.

برخلاف کاهش فعالیت‌های نفتی در سه ماهه دوم، فعالیت‌های غیرنفتی رشد 5.5 درصدی را در مقایسه با 5.4 درصد در سه ماهه اول ثبت کردند، در حالی که رشد فعالیت‌های خدمات دولت از 4.9 درصد در پایان مارس به 2.7 درصد در پایان ژوئن کاهش یافت.

این مرجع اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی تعدیل شده فصلی در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به سه ماهه اول سال جاری 0.1 درصد کاهش یافته است که متاثر از کاهش 1.4 درصدی فعالیت های نفتی بوده در حالی که فعالیت های غیرنفتی 1.8 درصد افزایش یافته است، علاوه بر اینکه فعالیت های خدماتی دولت به میزان 0.6 درصد به صورت فصلی رشد داشته است.

منبع
الشرق الأوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا